Hmm tog laxermedel( microlax) och det har fortfarande inget!!
Hur är det möjligt?!!
Hur är det möjligt?!!
Ja, många gånger sitter proppen högre upp. Nu vet jag ju inte hur länge du varit förstoppad, men antingen finns Klyx, som kommer högre upp, då det är mer vätska, eller så kan du ta Movicol som man löser upp i vatten och dricker. I övrigt ska du dricka mycket vatten och rör på dig.
Ok, jag har inte varit förstoppad så länge men magen är stor som bara den. Men nu har det gått nästan 45min, så då lär det väl inte komma något?så man vågar gå och lägga sig och det inte bara kommer i natt?
Det kan man aldrig veta . Men du lär hinna på toaletten. Antingen försöker du igen med Microlax och ser till att hålla kvar vätskan så länge du kan, eller så går du till Apoteket i morgon och införskaffar annan medicin. Hoppas det löser sig för dig
.
Tack så mycket för ditt svar det står ju på förpackningen, inom 15min verkar det! yeah right!
Du har inte köpt barnstyrkan av misstag eller nåt? Finns väl olika?
Microlax verkar lokalt. Det hjälper bara om det sitter en klump i ändtarmen som är svår/gör ont att trycka ut. Är du förstoppad högre upp i tarmen så hjälper det bara med de laxeringsmedel som man tar genom munnen. Fråga om råd på apoteket eller ring sjukvårdsupplysningen.
Blandade du ihop det med dagen-efter piller?