Hemorrojd!
Hej!
Här är en som dragits med detta i flera år. Igår senast var jag till doktorn och fick tarmen kollad.
Jag har knipsat med gummiband en gång vilket hjälpt massor. Ett helt år utan några som helst besvär.
I samband med detta fick jag utskrivet ett pullver jag strör över gröten till frukosten. Det håller avföringen mjuk.
Jag fick dessutom rådet att varje morgon smörja ändtarmsöppningen med intyol salva.
Jag har fått salva och stolpiller med namnet scheriprockt. Dom är helt ok.
Jag har av vår granne fått en liten flaska olja som hon gjort av johannesört.
Är dina yttre eller innre?!
Har du blivit undersökt?!
Jag hade aldrig ont av mina hemorrojder dock blödde jag massor. Har dåligt järnvägen från början så detta bidrog ju ännu mer till det. Det som gjorde ont på mig var en analfissur. En spricka jag fick. Det kändes i flera timmar efter jag tömt tarmen. Det kom lite blod och var som en kramp. Fick en salva med namnet rectogesic. Fruktansvärd huvudvärk som biverkning men den hjälpte.
Nu när jag var där igår såg åg allt bra ut. Det har hjälpt att äta pulver, smörja och utesluta viss mat.
Min doktor är en fantastisk kvinna och fick mig trygg redan första gången. Det är jobbigt psykiskt men är över på någon minut...
Finns salvor o stolpiller från utlandet men jag har inget sånt provat!