• memme1983

stark pollenmedicin??

Jag har riktigt jobbig pollenallergi med kände hals näsa ögon, har provat dom flesta receptfria mediciner och inget har funkar bra. Nu använder jag aerius Och emadin ögondroppar och symbicort men tycker fortfarande inte att det hjälper. Har någon bra tips på nåt som funkar?

• Svar på tråden stark pollenmedicin??
  • Peachpie

Gå till doktorn istället för att själv prova dig fram.  Bättre att du får ordentlig hjälp och får något utskrivet på recept. Det kan även vara värt att fråga läkaren om kortisonsprutor mot pollenallergin.Jag får kortisonsprutor mot min pollenallergi varje vår och de räddar min vår. Jag måste ändå hålla mig inomhus så mycket det bara går men jag kan i alla fall fungera så pass att jag kan jobba, utan kortisonet skulle jag vara sjukskriven hela pollentiden ( i mitt fall mars-juni).

• Fia 28

Finns ju så jäkla många olika märken och varianter. Själv använder jag loratadin ratiopharm tabletter och lecrolyn ögondroppar. Viktigt med ögondropparna är att börja i tid, alltså innan det är som mest pollen.
    Jag har även singulair tabletter (på recept) som jag tar utöver dom vanliga under 2-3  veckor då det är som värst.

• LaFontaine

Vad har du för besvär? Jag står också på Aerius och kompletterar med nasonex, lomudal ögondroppar, flutide dagligen i ökad dos än normalt och serevent när halterna är som högst och så självklart ventoline vid behov. Inejktioner är tyvärr inget alternativ eftersom jag har reumatism. Jag har främst besvär från luftrören men också från ögonen och delvis från näsan.

Det enda positiva med pollentiden är att jag sover som en liten prinsessa. Man blir en smula trött...  

Svar på tråden stark pollenmedicin??