Inlägg från: Madelene 207 |Visa alla inlägg
  • Madelene 207

    VIP- vi har testat positivt

    Vill bara säga att jag testat positivt nu!! hade BIM i måndags å testade i onsdags!! Tjihoo! Spännande!!

  • Madelene 207

    Va roligt att få göra RUL! Längtar också tills vi får göra det, men det blir väl inte förrän i juli nångång. Har funderat på om vi ska göra nåt kub-test, men vi har inte bestämt oss än. Jag är ju över 35 år och därför har jag blivit erbjuden ett sådant test. Ska till barnmorskan nästa vecka och ta alla dom andra vanliga proven, så vi får se då hur det blir med ett kub-test. Då får jag ju iofs göra ett tidigt RUL men jag vet inte ändå. Känns gruvsamt!

  • Madelene 207

    Va roligt att det blir flera i den här tråden!! Grattis! :) Jag har precis passerat 12 veckor och det känns jätteskööönt!! Har mått illa i princip varje dag, men inte så jag kräkts nåt, men tillräckligt illa ändå. Inte alls så skönt. Men jag hoppas att det går över snart.

    Har fått tid till ett tidigt RUL på måndag, som en del av KUB-testet. Har tagit blodprov som de kommer att jämföra med ultraljudet på måndag. Känns lite pirrigt och nervöst, men också väldigt spännande! Längtar till att få bekräftat att det verkligen är nånting där inne!!

    Har inte gått upp nåt i vikt ännu, men tycker att jag fått en liten kula på magen. Inte så att det är nån annan som märker direkt, men man känner och ser det själv. Har inte berättat för någon än, men kanske blir efter RUL nästa vecka!

  • Madelene 207
    mallan89 skrev 2012-06-17 22:39:19 följande:
    Så roligt att vi blivit fler som plussat

    Jag är i v14 och är mycket piggare och mår mindre illa dock har ett annat problem uppstått jag blir yr, blek och nästa svimmar. I samma veva får jag lock i öronen som håller i sig i timmar Hör mina egna andetag och det susar. Någon annan som varit med om detta? Någon som kan veta vad de beror på?

    Hoppas ni får en trevlig midsommarvecka!!  



    Kan de inte va så att Du har lågt blodtryck? Jag har det å har haft det vid tidigare graviditeter å jag blir ofta yr, särskilt om jag suttit ner å kliver upp. Ja gör inget särskilt åt det, försöker ta de lugnt bara. Hoppas det blir bättre i af.
  • Madelene 207

    Jobbigt Limazzin om Du har ont. Kan ju bara va så att kroppen reagerar på en omställning. Men hoppas de går bra.

    Jag var iväg på ett tidigt RUL igår å de va jättekul! Allt såg ut som det skulle å de va bara en! Tog med mina två grabbar så de fick se sitt lilla syskon i mammas mage. Tror de tyckte de va jättespännande!! Å de tyckte mamma å pappa oxå!! Skönt att få bekräftat ändå att det finns någon härinne!

  • Madelene 207

    Hej hej! Här är allt bara bra, har gått in i vecka 17 nyss, och jag mår bara bra. Är ofta trött, men det är helt ok. Har ju fått semester nu, så man får ju vila lite. Har fått en liten putmage, och har gått upp en par kilo. Väntar på att få känna den lilla krabaten i magen, hoppas få göra det snart! :)

  • Madelene 207

    Har varit in på ultraljud idag, det var jättespännande! Full fart på den lille! :) Datumet blev justerat till den 21 december, så vi får väl se om vi får fira jul på BB eller om man får fira hemma. Har ju fått två veckor tidigare än utsatt datum med mina två tidigare grabbar, men det är väl ingen garanti att man får tidigare den här gången också!

    Försöker ju blogga också, så om Ni vill läsa mera så hoppas jag att Ni kan hitta bloggen här:

    www.familjeliv.se/Bloggar-3-53/b129008.html

  • Madelene 207

    Va härligt med Spanien!! Vi har kollat på nån sista minuten resa, men tror inte att det blir av. Känns ine som att man har fått tillräckligt med sol och värme i sommar....

    Jag har hittills gått upp ca 5 kg. Är i vecka 21 nu. De två andra gångerna gick jag inte upp så mycket totalt, men den här gången tror jag att det kommer att bli mer... vet inte varför, men det känns så.

  • Madelene 207

    Foglossning är inte kul. Jag har nu gått in i vecka 24, och har ganska mycket känning av foglossning. Tror att det blivit värre för varje graviditet. Men jag hoppas att det inte kommer att vara så här hela tiden ut! Jag sitter också på kontor och jobbar, så man ska väl försöka klara av att jobba så länge som möjligt, men det är ju faktiskt ganska jobbigt att bara sitta också. Försöker stå ibland också, då jag har höj- och sänkbart bord, men det orkar jag inte så länge heller.

    I övrigt går det bra, har inte gått upp något mera än de 5 kg jag gick upp ganska fort. Men jag känner mig större i alla fall. Magen växer, och livet därinne är väldigt livlig! Än så länge är det väl tillräckligt med plats för att göra en massa kullerbyttor och volter! Känns bra dock i alla fall, jag trivs med att känna barnet! :)

  • Madelene 207
    anli85 skrev 2012-09-03 18:30:14 följande:
    Är idag v7+0. Började blöda en del i förra veckan så fick göra ett VUL i fredags. Det enda dom kunde se då var fostersäcken men dom kunde inte se om det var något i eller inte då den var så liten. Ska tillbaka i göra ett nytt VUL om 2 veckor. Har inte några smärtor, blir lite som mensvärk ibland men det släpper väldigt fort. Blöder inte lika mkt nu men det kommer ändå fortfarande. Man blir ju orolig, men sen läser man om dom som blöder i haft mkt blödningar under hela graviditeten och då känns det ändå bättre igen.
    Får helt enkelt hoppas på att jag är en "blödare" och inget annat!
    Vad jobbigt, Anli85! Hoppas allt ser bra ut på nästa VUL. Jag blödde i början av min första graviditet, för snart 8 år sedan. Jag började blöda i vecka 6, lite från början, men sedan ganska mycket, totalt i lite mer än en månad. Vi gjorde ett VUL i vecka 9-10 nångång och allt såg bara bra ut, och sedan gick allt bara bra! Så det kan gå bra, det behöver inte innebära det värsta. Jag håller tummarna att allt går bra för Er. 
  • Madelene 207

    Är det någon av Er som använder stödbälte för bäckenet? Jag funderar på att fixa ett, har väldigt ont den här gången, och det är himla jobbigt. Klarar inte av att göra så mycket. Är inte så stor, har gått upp kanske 7 kg hittills och jag är i vecka 27. Men det är jobbigt ändå! Har Ni nåt tips om nåt bälte så säg till. Jag måste försöka göra nånting för att försöka lindra. 

  • Madelene 207

    Va spännande! Snart är det dags för första bebisen i gruppen! :) Lycka till jagjag4!

    Jag köpte ett stödbälte förra veckan, på Barnens Hus. Hittade ett där som jag tyckte kändes bekvämt, och nu har jag på mig det jämt. Det känns bra. Ett stöd helt enkelt. Det tar ju inte bort smärtan så, men det känns ändå lite lättare, och det känns verkligen skillnad när jag tar av mig det på kvällen.  

  • Madelene 207

    Grattis Josefajne till lillkillen!! Va roligt! Jag önskar att det var dags för oss snart också. Men det är ju två månader kvar för oss. Känns som en evighet! 

    Lycka till Ni andra som närmar Er också! :) 

  • Madelene 207

    Hej! En vecka kvar för oss till BF. Trodde att bebben skulle komma idag, de e min födelsedag i dag, men inte än då. Men dan e ju inte slut än!! :)

  • Madelene 207

    Inget händer här, BF på fredag, men än har inget hänt. Förbereder mig mentalt på att jag nog kommer att gå över jul...! Känns som det gärna hade kunna bli innan jul, men det är väl bara å vänta och se. Tydligen kan man inte riktigt styra dom små liven! :)

  • Madelene 207

    Ja, nu har vår lille kille kommit! Han kom på fredagen den 21/12, på beräknad dag! Allt gick jättebra, väldigt fort, men bra ändå. En fin kille på 3890 gram och 53 cm. Så vi kunde fira jul i lugn och ro!

    Hoppas Ni andra också har haft en bra jul! God fortsättning. 

Svar på tråden VIP- vi har testat positivt