• Anonym

När växer ögonfransarna ut på en bebis och kan de ändra färg?

Jag fick min dotter för en vecka sedan och märkte att hon knappt hade några ögonfransar. De som finns är väldigt korta och ljusa. Sen hennes ögonbryn är helt vita. Både jag och sambon är ganska mörka så det är ju konstigt att hon har blivit så ljus.

Växer ögonfransarna med tiden och kan de ändra färg så att det blir mörkare? Likaså med ögonbrynen, ändra de oxå färg med tiden?

Självklart så tycker jag att hon är underbart söt ändå så detta är bara en allmän fråga.

• Svar på tråden När växer ögonfransarna ut på en bebis och kan de ändra färg?
  • Muminstjej

Det var lika på vår dotter. Nu är hon tre månader och har långa fina ögonfransar, son har blivit lite mörkare och även ögonbrynen börjar framträda mer. Det kommer nog mer och mer ju äldre dom blir. :)

• Anonym

Olika..har 3barn..ögonfransarna blev långa ganska snabbt..2barn har mörka..1barn har ljusa ögonbryn och fransar(3år)

• norrlandsflicka

Mina barn hade inga ögonfransar när de föddes och tunna ljusa ögonbryn. De började väl ha en del ögonfransar när de var kring 1 månad, sen har ögonfransarna blivit tjockare och mörkare med tiden. Nu har båda barnen långa mörka ögonfransar, de var blonda från början. Ögonbrynen har också ändrat färg. När barnen var nyfödda så var ögonbrynen väldigt ljusa så de knappt syntes, nu är dom betydligt mörkare och tjockare.

• Anonym

Ok. Tack för era svar:)

• Anonym

Nu är lilltjejen tre veckor gammal och jag väntar fortfarande på att ögonfransarna ska bli längre och mörkare och sen att ögonbrynen ska få mer färg... just nu så ser hon väldigt mycket ut som en prematurbebis:/

Sen har jag en annan fråga. Hon föddes med ganska mycket ljus ansiktsbehåring. Är det nån som vet när detta kommer att försvinna?

• Anonym

Nån som vet?

• Insatt

Här är jag ett par månader gammal och ligger och sover i vagnen:

Detta är mina sexiga bryn och fransar som de ser ut idag:

Viss skillnad måste jag påstå. Din bebis kommer inte se likadan ut resten av livet, och tur är väl det. Det hade ju sett skumt ut om t.ex. jag fötts med två svarta sniglar till ögonbryn i pannan. 
  • Anonym
    Insatt skrev 2012-04-10 11:44:02 följande:

Detta är mina sexiga bryn och fransar som de ser ut idag:

Viss skillnad måste jag påstå. Din bebis kommer inte se likadan ut resten av livet, och tur är väl det. Det hade ju sett skumt ut om t.ex. jag fötts med två svarta sniglar till ögonbryn i pannan.

Ja det var verkligen en viss skillnad. Visst kommer hon att förändras ju äldre hon blir men just nu så har hon knappt inga ögonbryn och det som finns är väldigt vita så dem syns inte, smälter liksom ihop med resten av fjunen som hon har i pannan. Sen hennes ögonfransar har blivit längre men är fortfarande väldigt ljusa så man får verkligen anstränga sig för att se dem.
  • Linnsan1986

Har en 33dagars vid bröstet just nu och NU kan man se ögonfransarna om man tittar "uppifrån" och ögonen är stängda- så man liksom jämför mot huden. Ögonbrynen är fortfarande helt genomskinliga. Kommer inte alls ihåg hur det var med mina andra tre, men då hans hår är kolsvart och jättetjockt och hans pappa är mulatt så räknar jag iskallt med att det kommer att komma

De stora har jättelånga/-många/-svarta ögonfransar.

• Morkullan

Min unge föddes med låååånga mörka fransar och har det ännu vid drygt ett års ålder. På huvudet är han betydligt blondare nu än när han föddes.

• Morkullan

Han hade massor av svart lurv på öronen när han föddes och det försvann successivt för att vara helt borta vid halvåret- Kanske blir liknande med din dotters ansiktsfjun? Att de är borta vid halvåret. Tur hon är blond! Min unge såg ut som en trollunge/bortbyting - fast världens sötaste förstås!

• LillGris
    Insatt skrev 2012-04-10 11:44:02 följande:

Detta är mina sexiga bryn och fransar som de ser ut idag:Viss skillnad måste jag påstå. Din bebis kommer inte se likadan ut resten av livet, och tur är väl det. Det hade ju sett skumt ut om t.ex. jag fötts med två svarta sniglar till ögonbryn i pannan. 

Ot men helvete vilka snygga ögon du har!!
Svar på tråden När växer ögonfransarna ut på en bebis och kan de ändra färg?