• stallpojk

Träffat världens bästa tjej med mest problem i världen med sitt EX!

Har länge studerat detta forum och faktiskt inte förens nu vågat ta tag i problemet.

För drygt ett år sedan träffade jag en toppen tjej, tyvärr var hon en av mina vänners ex som dom hade gemensama barn ihop. Anledning till att det tog slut mellan dem var att han otrogen jämt,ljög och hade problem med drickandet. Dom gick i sär för drygt 2 år sedan, men av flera olika skäl hade han henne runt sitt lillfinger hela tiden då hon ville ha sina barn här på heltid. Barnen är 6 och 7 idag. De vill säga att hon låg med honom ibland, lyssnade på hans lögner bara för att få ha barnen. Hon är världens bästa mamma som gör allt för sina barn. Men när Vi träffades så blev han tydligen intresserad att ha barnen, mest för att jävlas. Dom har varit i familjerätten men gav inget då rekomendationerna var att avakta och försöka vidare. Allt detta och mycket mer har gjort att våran relation skadats. Jag har tagit på mig ett stort ansvar för barnen eftersom när de är hos pappan funkar inget och lite till. Försöker även hjälpa mamman men hon orkar inte strida mer mot pappan, som enligt många är psyokopat.

I en bergodalnbana har jag levt nu och tappat bort mig själv och grävt ner mig i dessa problemen. Att vakna på natten och trösta mamman för att hon känner att barnen mår dåligt men inget kan göra. Har försäkt så länge att sporra henna att gå till tingsrätten, men bevisen åp att han är en "dålig" pappa är så svaga då det inte finns på pappret. De få människor som vet om hans rutiner och hur han sköter barnen vågar inte ställa sig upp och ingripa.

Älskar verkligen denna tjejen, hon är allt för bra för att tappa bort. Men undrar om någon med liknande erfarenhet kan förklara vad som händer om man försöker hjälpa andra och ta mycket skit utan att få något tillbaks.

Gör detta för barnen, för tjejen...

Är jag korkad?

Me
  • Svar på tråden Träffat världens bästa tjej med mest problem i världen med sitt EX!
  • Mandy1981

nej du är helt underbart att ha, inte många som stöttar på detta sätt. Men, du får inte tappa bort dig själv i det hela. vet att det är enkelt sagt, har inga råd heller. har det själv enkelt, exet behöver inte betala underhåll och låter oss därför vara ifred. kanske inte den bästa lösningen tycker många. men det var hans ide och barnen slipper ett helvete. hoppas ni finner styrkan i eran kärlek till varann

• stallpojk

Hej Mandy, 

Tack det värmer att hära att man är uppskattad.. men som du och många andra säger, extremt svårt att veta vad jag skall göra. Pratade precis med henne och hon var ledsen på exet för att han inte ställer upp för sina barn. Ljuger,dricker och inte tar ansvar. Fy F*N. försöker ge så mycket av min energi som jag har. men ibland behöver även jag få något tillbaks. Vi har haft detta helvetet i snart 1 år. hon har haft detta i 4 år....  ibland vill jag bara åka till honom och ge honom en stor smäll på käften så han vaknar upp och inser vad han sysslar med. Hoppas en dag att han däckar med barnen i sin omgivning och att Vi kan ringa ditt polisen. Hittils finns inga "bevis" som håller i rätten.

Frågan är bara om jag är här med henne då eller om jag redan packat ihop.... vill inte men hon förstår varje gång att jag inte orkar. hon säger hela tiden att hon inte vill att jag skall behöva lägga mer energi på detta och henne. tror inte det är martyr utan mer för respekt mot mig. men vill ... vill så gärna hjälpa henne... har en egen dotter som bor hos sin mamma heltid, jag har henne varannan helg. Betalar allt, plus mycket mer... är inte min rättighet... är min skyldighet... skulle ta min dotter i från sin mamma... deras band är extremt starkt... men det kanske hjälper då mitt ex och jag är kompisar och kan prata/ses och göra allt bra för våran gemmensama dotter.

Till alla er som läser detta och som funderar på att gå isär.... TÄNK på BARNEN... inte på Er.,... Till Er tjejer som lever med killar som är missbrukare av olika former... stå på Er... våga ta hjälp.... våga sen tro på kärleken igen...        

• Mandy1981

bra du är, du har den rätta inställningen men bara du vet hur mycket mer du kan stå ut med. förstår dina tvivel, hoppas verkligen att det blir lugnt för er nån gång!!!!!

• Jazzica

Hjälp det kändes som om jag hade kunnat skrivit den här tråden!

Har exakt samma problem med mitt ex. Har dragit in soc i det hela för att få hjälp om vad som är bäst för sonen!

Eftersom jag har en ny sambo så tär det mycket på vår relation när exet bråkar!
    Har även anmält exet till polisen för misshandel och ofredande..

• stallpojk

Jazzica,

Det som har hänt efter jag skapade tråden är följande: jag och min tjej flyttade isär pga av hennes ex (pappan till barnen). Men nu igen försöker Vi... detta pga att jag fick ett litet, eller ja inte så litet utbrott på honom.

Det rann över tillslut för även mig. Har alltid hållt mig lugn för att inte orsaka mer problem för tjejen eller barnen.

Men det gick till en viss gräns. hennes ex ringde en sen kväll och berättade hur dålig hon var och bar skällde på henne. Efter det ringde jag honom och sa flera väl valda ord. Det gav resultat. Men den största anledningen till att han nu är lugn är att min tjej tog ett kraftigt avstånd från honom. visst att dom har barn ihop... men nu jobbar hon inte ens för att "lösa" att han skall träffa barnen.

Jag har tillsammans med en kvinnlig vän komit på följande tes:

Tjejer som levt ihop med killar som varit elaka eller sjuka på något sätt och där man har gemensama barn ihop. De tjejer lämnar ofta killen pga av att killen gjort fel saker, otrohet , misshandel etc...

Men de tjejer är oftas de som jobbar för att relationen skall vara så bra som möjligt för pappan och barnet/en.

Mamman tar ofta på sig en offer roll för man "lämnade"  familjen, och tror barnen kommer ikläm.

Säger bara så här till Er tjejer som gör så... sluta med det... OM pappan endå inte tar sitt ansvar försök inte att "hjälp" honom. Det resulterar i bara skit.... Det går inte att hjälpa någon som inte vill hjälpt brukar man säga. lite samma sak här.

Känn inte skuldkänslor för att barnen inte träffar båda föräldrarna lika mycket längre... det fanns en anlewdning...

Men vet att naturenslag säger att mamman skall hålla ihop familjen, men INTE till vilket pris som helst...

Till Jazzica, Jag förstår din nya sambos reaktion... det är så jobbigt.... men han vill bara finnas där för dig och ha dig för dig själv utan att lägga energi på ditt ex.

Nu vet jag för lite om det och är ingen expert men, försök klipp alla banden till ditt ex...

• Jazzica

Jag förstår att det inte är lätt för en ny kille/tjej att bli inblandad i en sån relation för har man barn ihop måste man ändå ja någon sorts kontakt.

Jag tänker göra allt för att min son ska få bo hos mig på heltid, han är skriven hos pappan eftersom vi hade dagis där och jag var tvungen att fly när vi separerade. Det är en svår situation eftersom mitt ex har gått på försörjningstöd trotts att vi har bott ihop, men jag har haft min adress på annan ort.

Men eftersom min sons pappa har sina problem så tänker jag kriga för min son och utan min nya sambo, som är helt underbar som har stått ut o gör allt för att stötta mig även när jag stöter bort honom för att det
    blir så jobbigt. Jag hoppas bara att vår relation klarar av den här processen och gör vi det klarat vi nog vad som helst tillsammans :)

Och hoppas att ni löser allt också o att ni kan bli lyckliga tillsammans!!

Svar på tråden Träffat världens bästa tjej med mest problem i världen med sitt EX!