• Ineedanick

Messar man gratis på Iphone?

Har skaffat iPhone och fick min första räkning från Telia idag, och jag blev chockad över hur dyrt det var!!! Jag Messar och ringer som vanligt, men räkningen låg på 150:- mer. Nästan 500!!

Vad jag fattade det så messar och ringer man gratis två iPhone emellan! Har jag missuppfattat det? För stämmer det fattar jag verkligen inte räkningen då de jag ringer och messar med också har iphones..

• Svar på tråden Messar man gratis på Iphone?
  • Ineedanick
    MrsC74 skrev 2012-03-23 21:12:32 följande:
    Jag brukar använda FaceTime men tar bort så man inte kan se. E och gravid ;)

Hehe, vart är den där pregnancy Flowers folk snackar om i filmer? Jag ser bara en finnig dubbelhaka! , hur får du bort så man inte ser?
  • Ineedanick
    Sinne12 skrev 2012-03-23 21:12:45 följande:
    Hmm, jag har både pappersfakturan och e-fakturan specad? Men man måste vända på pappersfakturan för att se specen, och nåt man måste göra i e-faktura med. Jag har aldrig begärt spec - men har båda abb specade. (Telia). Men först kommer sammanställningen du nämner.

Har dock annat abb än dig, men borde inte påverka?

Va konstigt! Jag hade specad när jag hade tele2, men inte Telia. Hon jag pratade med på Telia verkade ju inte heller se något för hon pratade även hon om fast nät och andra operatörer.
  • Ineedanick
    Ineedanick skrev 2012-03-23 21:25:10 följande:
    Hehe, vart är den där pregnancy Flowers folk snackar om i filmer? Jag ser bara en finnig dubbelhaka! , hur får du bort så man inte ser?

* pregnancy GLOW - jäkla rättstavning!
  • MrsC74

Jag bara bli att visa ansiktet. Riktar telefonen långt upp eller ner :)

• Ineedanick
    MrsC74 skrev 2012-03-23 21:30:15 följande:
    Jag bara bli att visa ansiktet. Riktar telefonen långt upp eller ner :)

Får testa det! Maken klagar dock alltid över att han inte hör vad man säger om man inte pratar i telefonen som vanligt!
  • Elenas hasselbackspotatis 86

En fråga bara: Den här blåa bubblan kommer väl bara på folk som har fritt internet eller har anslutit sig till ex. jobbets wifi?

Jag skickar blåa sms till min syster (hon har fritt internet i sin iPhone, liksom jag) men till min bror (som inte har fritt internet) kan jag inte skicka gröna sms. Jag trodde att det berodde på att det inte skulle kosta "datatrafik" för honom att ta emot sms från mig? Tänker jag rätt eller finns det nån inställning i hans lur som kan göra smsen till honom blå med?

• Elenas hasselbackspotatis 86

* till min bror kan jag enbart skicka gröna sms , menar jag

• MrsC74

Elena: nej så länge du har wifi och tillgång till 3G kan man använda iMessage.
    Din bror har förmodligen inte uppdaterat sin iPhone eller ställt in imessage korrekt.
    Datarrafiken tillkommer om man inte har ett abonnemang där det ingår. Det har de allra flesta abonnemang i dag till iPhone.

• SolSolSol

Tänk på att FaceTime endast fungerar över ett wifinät, medans viber kan man ringa med över 3G. Och då slipper man se varandra också :).

En annan app som är bra att ha är ju whatsApp. Då kan du skicka gratis meddelanden till andra som också har den Appen, de behöver alltså inte ha iPhone, utan det funkar med andra smartohones också. Och med den går det jättesnabbt att skicka över foton också!!

• Sinne12
    SolSolSol skrev 2012-03-24 07:17:49 följande:
    Tänk på att FaceTime endast fungerar över ett wifinät, medans viber kan man ringa med över 3G. Och då slipper man se varandra också :).

En annan app som är bra att ha är ju whatsApp. Då kan du skicka gratis meddelanden till andra som också har den Appen, de behöver alltså inte ha iPhone, utan det funkar med andra smartohones också. Och med den går det jättesnabbt att skicka över foton också!!
    Även Viber fungerar mellan vilka smartphones som helst, alltså inte bara ajfån.
Svar på tråden Messar man gratis på Iphone?