Orolig över min 2,5 åring
Jag är orolig över min 2,5 åring. Dels så är han rätt så sen med talet, har precis säga några två ordsmeningar, typ titta päron, eller hej mamma. Han kan väl ungefär 50 ord, och härmar vissa, men bara om han själv vill.
Jag har aldrig sett honom leka rollspel, eller rollspels lekar. Han är duktig på att leka själv, men de är mest att han vill kasta saker, typ kasta sten, leka med vatten osv. Han leker för de mesta bra med barn i hans ålder, han får lätt igång andra barn så de ex springer efter varandra o så. Han gillar o titta på film, leka med min iphone o spela dator?
Men de jag mest är orolig över är att han inte lyssnar. Han kan liksom bara helt stänga av, ingen reaktion när man ropar och ropar. så har de varit sedan han var liten. Han kan bara stå och titta på något också är de jättesvårt att få någon kontakt. Sedan är han självklart jättegosig o vill prata med mera, men då är det när han vill.
O då klandrar jag ju självklart mig själv. Är de jag som varit för ouppmärksam när han varit liten. Har jag gett honom för lite tid o bla bla. Har ni varit med om detta innan? Att ni blir total ignonerade?