Incest
Jag har tre barn varav två killar, 15 och 17 år gamla, och en tjej som är 20. Framförallt killarna har alltid varit väldigt bra vänner och umgåtts mycket. Den äldre killen har flickvän sen drygt ett år tillbaka och den yngre har börjat träffa en tjej med.
På sportlovet var jag och killarna i alperna och åkte skidor, och min fru och dotter åkte till värmen istället då ingen av dem gillar skidor.
Utan att gå inte detaljer kom jag på mina två killar med att ha sex med varandra och chocken var ju total. Jag hörde dem bara och min yngsta kille vet inte om att jag vet, jag har heller inte pratat med min fru om detta än för jag känner mig extremt kluven och förvirrad av detta.
Har däremot pratat med 17åringen om detta (awkward är bara förnamnet) och killarna har tydligen haft sex i nästan två år, typ som KK's och verkar ha ett ganska jämlikt förhållande där de knullar varandra etc, verkar som att båda är bisexuella. Om man bortser ifrån det uppenbara verkar killarna faktisk ha ett ganska sunt förhållande där de tar hand om varanda på lika villkor och det är väldigt harmoniska tillsammans, så jag tror inte någan av dem tar skada av det egentligen.
Eftersom killar inte kan bli gravida är det väl egentligen inget problem rent biologiskt om dem vill knulla varandra, men etiskt och socialt är det ju extremt tabu.
Frågan är nu om jag bara skall försöka glömma att jag vet detta och låta dem sköta sina egna privata affärer? Skall jag berätta för min fru? Båda har ju flickvän så det lär väl lösa sig automatiskt så småningom antar jag, eller är risken att dem fortsätter ha sex med varandra, och är det egentligen ett problem jag måste ta ställning till?
Hur skulle ni resonerat i denna extremt underliga situation?