Överblivna Tortillabröd, Vad kan man göra med dom?
Ja visst det går ju att slänga eller frysa in till nästa gång. Men om man inte vill göra det, vad kan man göra med dom då?
Ja visst det går ju att slänga eller frysa in till nästa gång. Men om man inte vill göra det, vad kan man göra med dom då?
jag som älskar knaprigt brukar göra typ varm macka av dem. men de blir som.... knäcke liksom.
Quesadillas. Lägg ost och ev något protein (typ stekt kyckling eller skinka eller liknande) och lite kryddor i en vikt tortilla och stek i stekpannan.
Jättegott är att ha stekt kyckling, ruccola och tacosås i. Plus ost då.
Använd som pizzabotten, mkt gott.
Gör någon god röra, tex kräftstjärtar, mögelost, rom, gräslök, creme fraich och lägg på brödet och rulle ihop sen :) Jättegott :)
Jag lägger skinka och ost och kör dem i ugnen en stund... mums!
Ofta blir det lite sås över också. Skär trekanter och på med lite sås och ost, in en kortis i ugnen - perfekta att ha som tilltugg.
Tortillapizza. Mums!!
Jag brukar göra en gratäng.
Tar ca 1 kg kycklingfilé och skär i mindre bitar som jag bryner i stekpanna. Sedan häller jag på tacokrydda, tacosås och grädde och låter puttra en stund.
Varvar sedan med kyckling, sås och bröd i en rund form och strör lite ost på.
Gräddar i mitten av ugnen 200 grader tills osten fått färg.
Riktigt gott!
Snacks! Klipp dem i 2 cm breda remsor, stek dem i rätt mycket smör och krydda med chili och citronsaft. Nam!
tacotårta!!
Varva tortillias med köttfärsröra och tacosås, ungefär som en lasagne.
strö ost överst och gratinera i ugn.
Servera med sallad och creme fraiche. Gott!
Stek i olivolja och krydda eftersmak. Använd dom i en sallad.