Inlägg från: Babyminnie |Visa alla inlägg
  • Babyminnie

Höstmammor i Linköping Del 4

Jag skriver upp oss på fika med, vi får se om får till det den här veckan. Är vi inte däe kl 14.00 behöver ni inte vänta.

Fika på tisdag kl 14, vid Hospitaltorget

Maria & Ida
    Nina & Emma
    Marie-Louise & Freja
    Therése & Saga
    Ulle & Samuel
    Maria & Tyra
    Ramesh & Alma

• Babyminnie

Det var länge sedan vi var på fika men det ser ut som om vi kan komma idag!

Vilka vill och kan hänga med på en fika på Claras, tisdag kl 14.00?
    Marie-Louise & Freja
    Maria & Ida
    Linda & Meja
    Ulle & Samuel (kommer kanske senare om prinsen sover...)
    Maria & Tyra
    Nina & Emma (kommer om Emma är mindre gnällig, annars så fikar jag hemma)
    Maria & Molly
    Therése & Saga (kanske)
    Ramesh & Alma

• Babyminnie

Jag ammar ju Alma fortfarande men hon får gröt (smakportion) en gång om dagen oxå. Hon vill ha mat 2 ggr per natt. Problemet är ju att hon inte vaknar direkt utan suger på sin tumme (så har det varit hela tiden) och jag har ammat henne. Jag vill helst sluta amma henne på natten men är hon hungrig eller suger hon på tummen av vana? Vad tror ni?

Kan tyvärr inte komma och fika imorgon men kommer gärna på Onsdag om det blir ngt!

• Babyminnie

Elouise: Jag har inte provat utan ammat henne så fort hon har sugit på tummen men jag ska prova inatt.

• Babyminnie

Det blev en hel natt utan amning.
    Alma fick gröt (en hel portion) kl 20.00 igår kväll och jag ammade henne vid 22.30 innan hon somnade för natten. Hon sög på tummen 2 ggr vid 01.30 och 03.30 men vaknade aldrig och jag ammade henne inte utan satt och tittade på henne en stund bara. Jag kände mig så elak. Vid 05.40 började hon låta lite och då ammade jag henne.
    Hon fick sin första tand ifredags så hon kan ju bara vara orolig på natten och ha ont. Det behöver alltså inte vara hunger men vi ska prova några nätter till.

• Babyminnie

Träffas utanför Claras klockan 14 (onsdag 12 april)

Nina & Emma
    Maria & Ida
    Ramesh & Alma

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4