Höstmammor i Linköping Del 4
Kommer också på fikat
Fika på tisdag 17/1 Hopitalstorget 15.30
Criwi
Maria73
Ulle 74, kommer ev. Är jag inte på plats nån minut efter halv får ni gå utan mig
Ligre
Kommer också på fikat
Fika på tisdag 17/1 Hopitalstorget 15.30
Criwi
Maria73
Ulle 74, kommer ev. Är jag inte på plats nån minut efter halv får ni gå utan mig
Ligre
Fröken: hur gick babysimmet?
Soffien: Meja har inte börjat med brumljud ännu.....hon har härmat när jag har gjort ett puss(smack)-ljud....o sedan på skötbordet sjung-skriker hon gärna glatt
Har era barn börjat att tykännas?
Meja (3mån o 10 dagar) har kommit in i en period att när vi är bortbjudna så gråter hon när hon ser andra eller om de tittar på henne
. Även de hon har träffat några gånger. Men oss o närmaste familjen går bra
.
Två fikadagar i veckan är toppenbra!
Har ej så mycket inplanerat i veckorna ännu så tis o tors funkar bra....tills jag vet vilken dag babysången blir. Är det någon som har Correns måndagstidning kvar?, det var nämligen en annons om babysångs start.
Elouise: Vi råkade kasta Correns måndagstidning där det tydligen var en annons om babysång...så jag vet tyvärr inte var eller när babysången börjar
.
Är det ingen som har tidningen kvar?
Ulle: Jag fick tipset av en i föräldragruppen ....så jag har inte sett annonsen själv. Väntar på att hon ska svara i min gästbok. Om du hittar annonsen så ska du väl skriva en rad.
Våra Liv: Synd att du tycker så
....vill inte att du ska känna dig utanför.
Ulle: Fick just veta att annonsen gällde babysång 0-6månader i Baptistkyrkan på tisdagar. Kostnad 350kr. Kan du se vilken tid det var?
Ulle: Har du tänkt att börja med Samuel i någon av dessa?
Är det någon annan som har funderat på att börja med babysång?
Precis vad jag hade tänkt att skriva....låt Vilhelms pappa mata...för du luktar bara mjölk och självklart vill han ha bröstet före flaskan. Ett tips som jag har hört är att ha en filt el dyl när ni matar(filten ska ha din lukt genom att ha den i sängen när du sover).
En liten fråga tjejer....det skulle bli 13 minusgrader på söndag. Är det någon av er som vet vad som är maxgräns när det gäller minusgrader och utepromenader med liten bebis? På min förskola som jag arbetar på har vi som regel att inte vara ute om det är över 10 minus pga av de små som ej kan röra sig så mycket kan förfrysa sig.
Trevlig helg alla!