• soffien

Höstmammor i Linköping Del 4

vet inte om jag kan fika imorgon men skriver upp mig preliminärt!

fröken:hoppas att vilhelm tycker om badet, själv börjar jag och ebba på torstdag, men då är det endast information så jag får vänt till nästa vecka för att se hur hon tycker om det hela!

ebba har börjat med "bilbrummande" och ligger och gör det mest hela tiden, någon mer?(hoppas ni förstår vad jag menar)

Fika på tisdag 17/1 Hopitalstorget 15.30
    Criwi
    Maria73
    Ulle 74, kommer ev. Är jag inte på plats nån minut efter halv får ni gå utan mig
    Ligre
    Elouise
    Tezz
    marma
    Fröken (är jag försenad får jag väl slå en signal till nån av er så jag kan möta upp)
    soffien

• soffien

ebba var tykänslig i ca 3 dagar sen försvann det, hon har alltid varit glad tidigare men så två dagar innan dopet så grät hon så fort hon var hos någon annan än mig eller sin pappa, har aldrig hört henne gråta så, nästan så hon tappade andan, typiskt att det var på dopet med, först när peters syster bar fram henne gick det jättebra men efter att prästen hade lagt vatten på hennes huvud så illvrålade hon så att jag fick ta henne den sista stunden!

Ligre: ebba vill me sjunga på skötbordet, hon lägger ihop händerna och vill att vi ska sjunga imse vimse spindel! (hon lägger ihop händerna när man sjunger att den klättrar upp för tråden)

ulle: förra veckan var det bara att räcka ut tungan som gällde men nu ligger hon bara och "brummar" så spottet yr

jag kan tyvärr inte komma på fikat, min sambo hade möte idag och var tvungen att ta bilen eftersom att hans skjuts inte vill stå och vänta efter att dde har slutat! men nästa vecka ska jag allt ta och komma, det var ju jätte länge sedan! ni får ha det så bra på fikat allihopa!

• soffien

vad bra med två fika tider, lyckas alltid att få förhinder på tisdagar även nästa vecka. var och vägde ebba i fredags förra veckan och det var ingen rolig siffra jag såg på vågen, 6780g, hon har bara gått upp 80g på 3 1/2 vecka har inte fått någon tid till bvc förrän på tisdag så nu går man omkring och är jätte orolig! men hon är så pigg och glad så jag tror inte att hon får i sig för lite mat! borde hon inte bli slö och frustrerad om hon är hungrig?

• soffien

ligre:jag kan gå över och rota bland mammas gamla corren senare och se om jag kan hitta måndagens, det brukar ta ett tag innan hon tar sig till pappersåtervinningen så hon brukar ha de kvar ett bra tag!

• soffien

ulle: jag köpte badbyxor till ebba på lindex för 60 kr! tyckte de andra var lite dyra så det var ett bra pris, fanns jättesöta blå med fiskar på, men ebba fick ett par rosa med gula ankor

• soffien

idag kan jag och ebba också komma på fikat! ska bli roligt att träffa alla igen!

Fika torsdag klockan 14.30 vi träffas på Mezzo.

Jenny & Vilhelm
    Nina & Emma
    Linda & Meja
    Marie-Louise & Freja
    Miia & Amelia
    sofie & ebba

• soffien

fröken: vi kör också med Nestlés "mild havregröt". vad skönt att han äter!

viola: vad kul att han tyckte om gröten, det är så roligt att se hur dom reagerar på olika saker!

tack tjejer för en jätte trevlig fika, kul att så många kom men som "viola" sa är det lite tråkigt att man inte hinner prata så mycket med alla!

• soffien

marma: som ligre sa så sa min "bvc tant" att vi skulle börja lugnt med en smak i taget så att barnet vande sig, och kan efter en vecka med en smak lägga på en annan smak och håller på med det en vecka, och lägger sedan på en ny osv, då ökar man dessutom mängden med mat så att det blir samma mängd av allt tillslut. men fortfarande ha med den gamla smaken som då blir en större del av maten. de små vill tydligen gärna ha något de känner igen och på så vis blir det lite lättare att ta till sig en ny smak och så hinner man se om det är något som de inte tål! hoppas du förstår vad jag menar, det blev lite rörigt märkte också att konsistensen hade stor betydelse för hur mycket hon ville äta, ebba vill ha gröten så tjock som möjligt, då äter hon som bäst ingen rinnande gröt här inte!

här hemma äts det gröt i mängder, har ökat under tre veckors tid så nu äts det två grötmål om dagen och det tycker ebba funkar aldeles utmärkt. var lite rädd för att jag hade gått lite fort fram men hon har inte haft något krångel alls med mangen, men man ser ju en klar skillnad på bajset, nu är det riktiga korvar som tillverkas jag har även provat potatis nu i helgen, hon tycktes tycka om det hela men jag gav henne bara en tesked iaf. jag brukar också ta lite banan i gröten ibland så att hon får lite variation men jag tror nästan att hon tycker om den bättre när den är helt naturell.

hur gör ni med vätska till de små? ger ni dom vatten?

kan tyvärr inte komma på fikat imorgon men jag dyker nog upp på torsdag om det blir något då!

• soffien

jag och ebba kommer gärna på fikat i morgon!

Fika Tisdag 14:e kl 14 Hospitalstorget

Maria & Tyra
    Linda & Meja
    sofie & ebba

• soffien

någon som hade några synpunkter ang var vi ska fika? tycker personligen att mezzo är väldigt bra med plats för vagnarna, men ett stort minus är att man måste betala för toan mig kvittar det var vi är men jag skulle gärna vilja veta innan så att jag kan gå dit direkt, har lite ärenden innan och kanske blir sen!

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4