Höstmammor i Linköping Del 4
Heej alla höstmammor från Linköping! Får man ramla in sent omsider och var med i babypratet? Jag fick en liten Albin 7 september 2005. Har inte läst alla trådar och inlägg men det kansek går att läsa fatt
Heej alla höstmammor från Linköping! Får man ramla in sent omsider och var med i babypratet? Jag fick en liten Albin 7 september 2005. Har inte läst alla trådar och inlägg men det kansek går att läsa fatt
Jag ger Albin gröten på kvällen vid ca 17.30. Vid lunchtid får han grönsakspuré. I början gillade han allt och gapade som en fågelunge. Men sedan blev han genomförkyld och ville inte äta något annat än bröstmjölk. När snuvan försvann började vi med vanlig mat igen och nu tycker han inte alls det är lika gott! Han gillade inte potatis och dillköttspurén utan tyckte det var jätteäckligt. Gröten funkar men grönsakspuréerna går sämre. Jag som tänkt börja dra ner på amningen. Får väl ge det lite tid så kanske han blir sugen igen. Hoppas han inte blir en liten matvägrare bara. Min första var det och det var INTE kul.
Albin har vänt sig från rygg till mage sen 12/1, han var nästan 4 månader då! Dagen efter råkade han vända sig från mage till rygg men det har han inte gjort igen. I början vände han till mage så fort man la honom på rygg, nästan som en reflex. Nu har han börjat att vända sig till mageniblan då han ska sova och det vill man ju förstås inte. Har faktiskt hyrt ett andningslarm ifall han skulle vända sig på natten utan att vi märker det.
Ligre: ja visst är de härliga! Kollade på filmsnutten häromdagen och hela familjen samlades runt datorn och vi skrattade så vi grät!
Soffien: Vilka sköna tider!!
Önskar Albin ville sova åtminstone 4h i sträck... Här är allt upp och ner just nu. Han vill bara amma och sover endast korta stunder i taget. Även natttetid!! Jag vill sooova
Viola74: vi har ungefär samma som ni.
Ser att ni ska ses på fika i morrn. Hade varit jättekul att komma förbi men hinner nog inte det. Skulle vara skoj och se alla live, så jag slipper glutta in i all krypin hela tiden för att minnas vem som är vem
Men det kanske blir fler fika tillfällen? Hoppas ni får trevligt iaf!
Imorgon är ju fl avstängt!! Så ha det så bra alla tills det öppnar igen!
ligre: japp, så gjorde vi. Med gröten alltså. Ikväll åt han faktiskt en hel portion! Jag är sååå glad. Fast 50 minuter senare ville han amma ändå!
Viola74: var du på fikat idag? Hade så gärna hängt på men kunde inte. En liten undran: har alla med sig vagnen in på fiket? Protesterar personalen? Jag skulle kunna ha Albin i bärselen eller så kan han sitta i matstol en stund. Men det är ju bra att ha vagnen om han somnar.
ligre: har hört att mango skall vara lösande. Absolut päronpuré, funkar kanon på min 4 årings tröga mage!
criwi:
fy så besvärligt! Hur får hon ventolinet? Inhalerar hon det? Hoppas ni får sova i natt! Mer sömn åt mammor!!
criwi: Hur är det med Emma? Mår hon bättre?
Åh, vad synd men tisdag funkar inte. Ha ha det går ju bra för mig att fika med höstmammor i LKPG
Det blir nog tillfälle någon annan gång! Ha det så trevligt!!