Inlägg från: StinaTina |Visa alla inlägg
  • StinaTina

Höstmammor i Linköping Del 4

Nu vet jag inte vad som är "fel". Emma har ätit dåligt i ett par dagar och hon är jättegnällig. Inget är bra, allt är tråkigt. Hittills idag har hon bara tuttat, normalt så har hon ätit ca 300 - 350 ml nutramigen vid den här tidpunkten. I dag har jag fått i henne 30 ml, det är ju pyttelite, nästintill inget.
    Om hon fortsätter så här så blir det inget fika imorgon för oss, kommer inte gå att sitta stilla med henne.
    Hon sover mera nu också, men det verkar inte vara någon förkylning eller nåt sånt. Hon är inte snorig eller nåt, så jag känner mej lite förvirrad minst sagt.

• StinaTina

Emma är minst sagt avig idag, hon äter nästan inget.

Är det någon mera bebis som har gjort så här?

Hon har ätit massor i en veckas tid och nu så tuttar hon bara, så mycket mat har jag inte i dom. Eller har inte haft iaf, kan inte tänka mej att mjölkproduktionen har gått upp så mycket. Nutramigen har hon ätit en sjättedel mot vad hon brukar under en dag. Jag har inte heller ammat oftare än vanligt. Hon har hållit på sedan i lördags med att äta så lite.
    Hon är gnälligare än vanligt men hon gnäller inte hela tiden utan det går i "vågor" med glada perioder i mellan.

Vi provade att ge henne palsternacka, lördag och söndag. I lördags så gick lite ner men i söndags så var munnen bara ett streck så fort skeden kom. Det gick inte att få henne att öppna munnen. Hon är redan van vid att allt som kommer in i munnen (som inte är mjölk/ersättning) ska vara sött och gärna smaka apelsin (ventoline). Så vi har kommit på att det kanske inte är så smart att fortsätta truga i henne palsternacka.
    Hon kommer att hata allt vad mat heter om vi tvingar henne att äta. Vi ska däremot ge henne lite katrinplommon i morgon för att se om det är magen som orsakar gnälligheten.

Vilka vill och kan hänga med på en fika på Claras, tisdag kl 14.00?
    Marie-Louise & Freja
    Maria & Ida
    Linda & Meja
    Ulle & Samuel (kommer kanske senare om prinsen sover...)
    Maria & Tyra
    Nina & Emma (kommer om Emma är mindre gnällig, annars så fikar jag hemma)

• StinaTina

Emma är lite bättre idag. Vi gav henne katrinplommon i går kväll och igen i morse.
    Oj, oj vad det är gott, hon kunde nog satt i sej hela burken om hon fick.
    Ännu så har det inte kommit nåt i blöjan mera än pruttar, men hon är gladare idag iaf. och hon har ätit lite bättre.
    Så som det ser ut nu så kommer vi på fikat.

• StinaTina

Ulle, här har sovtiderna kommat lite på lut också, men inte så mycket som hos er. Det är inte så vidare kul att behöva gå upp så tidigt och så länge som 2 timmar. Det märks lite på Emma att det är konstigt, att klockan inte riktigt "går rätt". Synd att du inte kan komma på fikat. Verkar som om flera har problem med tiden som vi fikar på, du får föreslå en ny tid (då ni kan fika) så får vi se vad alla tycker om den.

Ett dygn efter första katrinplommonen så "brakade" det i blöjan, äntligen
    Får se imorgon om hon är tillbaka som sitt vanliga jag eller om det var något annat som var "fel". Hon hade helt klart ont i magen tidigare idag.

Viola, jag hoppas att han snart blir bättre. Låter inte alls kul med allt det där

• StinaTina

Emma och jag ska på bvc-info 13.30 på tisdag, tar nog ca en timma skulle jag tro.
    Kan tänka mej att fika men lite senare, kanske vid 15-tiden eller så.

Jag är ensam hemma måndag och tisdag så jag vill gärna fika, och träffa lite folk.

viola, mår han bättre nu? Är det "bara" vaket på natten, ingen feber eller sånt?

• StinaTina

ligre, visst är det mysigt med pruttar. Emma har kommit på hur roligt det är att prutta mot min arm, blir lite mera ljud då + att jag blir helt dyblöt.

Ta en tid som passar er, lillan är lite tjurig nämligen så jag vet inte om jag kommer eller ej. Hennes syskon har varit här i helgen och det blir sååååååå jobbigt. Hon får inte vara ifred något, dom plockar, pillar och busar hela tiden.
    Vi har tid hos ortopedteknikern klockan 10, sedan bvc-info 13.30 imorgon. Kan tänkas att det inte blir mera sedan utan att jag får gå hem med tjurig bebis

• StinaTina

Sitter här med en kopp the i lugn och ro. Har just njutit av en alldeles egen frukost, utan bebis i knät.
    Emma ligger fortfarande och sover så sött, jag hoppas att hon sover mellan 30 - 60 minuter till. Om hon gör det så blir det lagom matplanering när vi ska iväg till ortopeden.

Det ser ut som om alla har problem med fika idag. Skriv gärna vilken tid och var ni träffas, om ni träffas, ifall jag får för mej att titta förbi efter bvc.

Ha en bra dag.
    /Nina

• StinaTina

Vad konstigt.....................

Inte ens bestämt fika till 14 på Claras?

Är det ingen som ska fika?

Får väl hitta på något annat att göra efter bvc, vill inte sitta hemma ensam i flera timmar.
    Sambon kommer inte förrens vid 18-tiden.

• StinaTina

Tezz, vi talar om att ni inte kommer. Tråkigt att Saga inte mår bra, det kan ju vara vaccinationen (bara). Vi får hoppas att det inte blir värre.

Visst det blev fika men vi var inte så många. 4 - 5 stycken blev det iaf.

• StinaTina

Ska titta efter skivor, kul att vi kan träffas även om Marie inte kommer.

Har silvriga bokens skiva, tar med den.

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4