Inlägg från: Songbird |Visa alla inlägg
  • Songbird

Höstmammor i Linköping Del 4

Det är svårt att veta hur man ska göra, jag känner på ett sätt att jag sviker Ida eftersom hon verkade trivas med sången. Men samtidigt sviker jag henne genom att hon får det så jobbigt på eftermiddagen så sett ur sen synvinkeln så är det ju mitt ansvar att hon får behålla sina rutiner och får den sömn och ro hon behöver. Vi försöker igen i höst tror jag, då är hon större och har säkert helt andra vanor.

Är det nån fika idag?

• Songbird

Criwi: Fy vad jobbigt med astma!! Hoppas det blir bättre!!

Jag fikar gärna på tisdag!

• Songbird

Jag kanske inte kommer redan kl 13.30 till fikat, så om ni sitter på Clara´s så kommer jag dit. Men jag ska försöka hinna till 13.30. Har vi mezzo som andra alternativ, om Clara´s är fullt?

• Songbird

Ulle: Jag fick magsjuka igår (torsdag)...IGEN! Jag hade det ju i slutet på januari dagen efter vår fika. Jag kunde inte äta nåt igår. Men Ida har ej fått något. Idag är jag väldigt matt men jag har kunnat äta litegrann iaf. Ska t o m försöka gå ut en sväng för jag har ett ärende att fixa på stan. Om jag orkar...

• Songbird

Blir det någon fika på tisdag? Jag kan inte på måndag.

• Songbird

marma: Eftersom det är så jobbigt när de blir förkylda och sjuka så är jag väldigt försiktig med att träffa andra som är sjuka och förkylda, både för Idas skull och för mig själv. Man kan ju aldrig skydda sig helt, men jag skulle inte gå hem till nån som är förkyld eller magsjuk och vill inte att de kommer hem heller. Men snorig kan ju barn vara ett tag efteråt då det kanske inte smittar längre. På BVC sa sköterskorna att vi bör akta oss för förkylda personer och stora folksamlingar under första året för risk för RS-virus och andra luftrörsinfektioner som kan ge astma. Själv verkar jag inte ha nåt motstånd alls sedan alla vakna nätter under Idas första 2 månader, så jag snappar upp minsta bacill verkar det som

• Songbird

Jag tror jag kommer till fikat, om det inte kör ihop sig. Ska till en sjukgymnast kl 16.30 och vet inte hur jag ska göra med Ida, om jag ska hem med henne emellan eller ej, mamma ska passa henne. Vi får se, kommer antagligen.

• Songbird

Vilka vill och kan hänga med på en fika på Claras, tisdag kl 14.00?
    Marie-Louise & Freja
    Maria & Ida

• Songbird

Ligre: Kul att dopet gick så bra!

• Songbird

Criwi: Då har Emma gått om Ida i vikt, hon vägde bara drygt 6500 förra veckan, men hon är ca 63 cm lång.

vad menar ni med att uppgradera FL, hur gör man det? jag har oxå misslyckats med att söka inlägg, irriterande!

• Songbird

Vi hade tänkt komma på fikat idag men det körde ihop sig och sen ska vi bort kl 16 så tiden räcker inte till.

Hur blir det med lunch imorgon, finns det nån lista för det? Var och när?

• Songbird

Träffas utanför Claras klockan 14 (onsdag 12 april)

Nina & Emma
    Maria & Ida

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4