Inlägg från: StinaTina |Visa alla inlägg
  • StinaTina

Höstmammor i Linköping Del 4

Oj, vad vi blir många i dag. Kul!

Vi har diskuterat om vi ska ta nästa tisdagsfika ute på Tornby. Vad tror ni om det?
    Då kan vi ta en tur i affärer också. Om det är någon som vill prova kläder så är vi några stycken som kan turas om att passa bebisar. Fördelen med tornby är att vi är inne hela tiden, vi kan ta barnen ytterkläderna så det inte blir så varmt och man slipper klä på/av hela tiden.

Finns det något intresse?

• StinaTina

Vi pratade om att ta det på torsdag istället. Vad tror ni om det?
    Torsdag förmiddag på Tornby, det får inte bli för "sent" då hinner det komma så mycket folk.

Nu kan jag nog ropa "tjoho" av glädje. Emma har sovit i spjälsängen i natt också.
    Tre nätter i rad, jag är helt chockad. Trodde faktiskt inte det skulle gå utan lite tjut och böl, men hon går och lägger sig så snällt och somnar direkt.

• StinaTina

Viola, visst blir vi flera som tar bussen. Själv så tar jag 216, den går utanför på djurgårdsgatan. Om vi blir många som tänkt ta samma buss så får vi nog snacka ihop oss, det får ju inte plats så många vagnar.

Lycka till med dopet, Therése. Hoppas at det ordnar sig med lokalen och att ni hinner med allt.

Fika tornby, tisdag ca 14.00. (nån som har annat förslag på tid?)
    Sonja och Lovina
    Nina & Emma

Jag ska kolla när bussen kommer dit men jag tror att "hel timma" blir rätt så bra.
    Tycker kanske att 14 är lite sent, vad tycker ni andra?

• StinaTina

Det ser inte ut som om det finns intresse för fika på Tornby. Kanske en annan tid skulle få upp intresset eller är intresset större om vi träffas på stan? Lite lättare att ta sig dit för dom flesta, inklusive mej själv.

• StinaTina

Jag håller med tezz, klockan 14 är för sent. Jag tror att vi måste avstå från fikat imorgon för att Emma är lite hängig, tror att hon är lite förkyld. Ni får prata ihop er om fikat och bestämma nåt. Får se om vi dyker upp eller ej.
    /Nina

• StinaTina

Hallå.
    Om vi kan komma så är det bättre att vi ses på stan. Om Emma blir grinig så är det lättare att gå hem, ingen buss att passa. Hon är bara trött och hängig, ingen feber.
    Iof så har hon varit väldigt mycket vaken idag så det kan vara det som spökar.
    Det som inte är lika roligt är att jag hade tänkt att handla en del ute på tornby. Nu får det vänta ett tag till.
    Ska försöka få liten dotter att sova lite innan nästa mat vid 22.30 tiden, troligtvis lättare (hmmmm) skrivet än gjort.

• StinaTina

Jag är så trött på detta väder allt är bökigt. Längtar till våren med lite värme så man inte behöver alla dessa lager med kläder.
    Jag har nu gett upp tanken på att få Emma att sova, går och sätter mig vid tv:n.
    Csi har just börjat, en favorit serie.

• StinaTina

Jag kom på att några av sakerna behöver jag inte vänta med tills jag kommer ut till Tornby. Jag ska försöka hinna förbi "nalle maja" och köpa en baby sitter innan fikat. Det är ungefär samma pris där som ute vid sagoland.
    Vi har börjat sakna en sån nu, Emma vill inte ligga hela tiden utan vill gärna sitta upp. Hon börjar bli "stor" kicka.

Jag har även lyckats ha henne i bärselen i ca 10 minuter, hann röra ihop en kaka.
    Det var ett framsteg, förut så har hon bara skrikit.

• StinaTina

Ylva, vi brukar fika direkt. Ingen tur med vagnarna. Jag brukar själv gå en liten tur innan eller efter. Så du kan nog komma någon gång, det är ju bara att vi bestämmer ett fik och alla går dit direkt. Då kan du ta med Fredrik också.

• StinaTina

Emma tycker helt klart att sången är jätterolig, det värsta är att hon blir lite stirrig.
    Hon får jättesvårt att varva ner och är vaken alldeles för länge.
    Nu ligger hon i sin säng och sover, äntligen. Det har varit full rulle sedan vi kom hem, massor med bus. Hon har bara haft korta matpauser mellan buset. Jag är helt slut, ska bara plocka lite sedan är det nanna kudden som gäller.

Linda, barnkammarboken (den silvriga) finns med skiva. På cd:n så är det 23 av visorna. I boken finns även noter (om man vill/kan spela själv)

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4