• fröken

Höstmammor i Linköping Del 4

Gäsp! Här sitter jag mitt i natten o kan inte sova. Var det inte så att man som småbarnsmor skulle vara alldeles slutkörd o somna så fort man fick chansen? Inte jag i alla fall. Fast hellre sömnlös ibland än slutkörd

Nattens nöje i Åtvid: att kika på hjortarna som vandrar utanför fönstret...

Ang. fika, att fika hemma hos nån känns allra bäst tycker jag, framför allt med tanke på sportlovet. Nu ska jag tillbaka till sängen.

• fröken

Jag kan tänka mig var som helst, men risken finns nog att det är rätt fullt just vid kl 15! Då är det ju fikatid o med en massa sportlovslediga kan det bli knöligt att få plats med alla vagnar.

• fröken

Ylva, jag kollade pricken på min go boken-magnet, den var rosa min oxkså. Så vi kan pusta ut, ingen tidig könsindelning från bokklubbens sida

• fröken

Håhå jaja, nu har det blivit dax för mjölkstockning igen. Det var ju en hel vecka sen sist...dessa helvetiska "vita prickar".
    Är det någon mer av er som stiftat bekantskap med de små rackarna? Nån som har tips för att bli av med dem, förutom att pilla bort dem.

Som om det inte vore nog så har Vilhelm en skrika vid maten period också (det märkte ni ju nio som var med på Mezzo), så han vill helst slippa det vänstra bröstet - det onda.

Jag får trösta mig med att det är skönt när pricken försvinner

Så där ja, nu är jag klar med min stund av självömkan. Känns bra att få klaga ibland.

• fröken

Men att gå till en öppen förskola känns inte lockande för mig, som känner att jag egentligen inte har nåt på öppna förskolan 4 mil hemifrån att göra.

Men man kan väl göra på olika sätt, träffas på stan, hemma hos eller på öppen förskola, alla kan ju ändå inte komma samtidigt!

• fröken

Grattis till huset, Linda!

Hur många av oss har husdjur?

Maria & Ida: Fiskar (som snart ska bort)
    Sofie & Ebba: Jack russeln Nemo
    Ulrika & Samuel: Burma (katt) Celena
    Malin & Ludwig: Bagheera (katt)
    Sonja & Lovina (inget djur)
    Linda & Meja (Inga djur)
    Therése & Saga: katterna Siri och Zelda
    Hanna & Agnes: (inga djur)
    Nina & Emma: (inga djur)
    Ylva, två katter (Lotta och Lisa)
    Jenny: (inga djur)

• fröken

Är det någon här i tråden som skulle ha lust att träffas någon gång o pyssla lite, kanske med scrapbooking eller vad som helst. Känner en enorm pyssel-lust (eftersom mamma kom dragandes med pandurokatalogen) och blev sugen på att organisera nån slags pysselkvällar...så jag slänger ut frågan för att se om nån nappar.

• fröken

Vilhelm tog sprutan nyss, så jag vet inte än om han kommer att reagera. Alvedon ska man väl ta när man tror det är läge för det, men jag har hört att feber är över 38 grader.

Att bygga hus låter häftigt, är det i eller utanför stan ni bygger?

Trevlig fika idag!

• fröken

Vilhelm fick lite feber efter sprutan, och så har han blivit gnällig. Han fick inga symptom alls efter första sprutan så vi blev lite förvånade.

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4