Höstmammor i Linköping Del 4
Lite knöligt med buss tycker jag....känner att jag måste ta körtkort snart. Fika på stan nu i veckan funkar för mig
Lite knöligt med buss tycker jag....känner att jag måste ta körtkort snart. Fika på stan nu i veckan funkar för mig
Blir det vanlig fika imorgon tjejer?
Vi kommer också
Fika, Hospitalstorget tisdag kl 14.
M-L & Freja
Nina & Emma (kanske?)
Maria & Molly
Maria & Ida
Linda & Meja
Ulle: Ska ha mobilen lite mer tillgängligt denna här gången så jag hör den
Marma: Soffien fick ett tips om att tex börjar med potatispuré o vill prova tex morotpuré skulle man andra gången kombinera dessa två. Sedan kunde man bygga på allt eftersom fötatt vänja barnet vid olika smaker.
Hej Tezz80 & Viola74!
Frågade på babysången om det var OK med 2 st till och det gick bra, men sedan är gruppen full(dvs 10 mammor o& 10 barn) tyckte Marie som håller i den.
Babysången är varje onsdag kl:13.30-15.00 i Baptistkyrkan. Kostnad 350kr/termin(15ggr tror jag det blir). Vi sjunger 45min och sedan är det fika med kaffe/thé och smörgåsar(kostnad 20kr). Så ni är hjärtligt välkomna nästa onsdag
Kom gärna lite innan eftersom de låser efter oss, så vagnar och jackor får stå säkert därinne.
Meja älskar verkligen sång och musik
....så nu letar jag efter roliga barnskivor.
Någon som har något bra tips? Själv kommer jag på den klassiska Elefantboken med tillhörande skiva, Klapp & Klang-skivorna och Gullan Bornemarks låtar.
Criwi & Fröken: Tack för tipsen...ska botanisera i barnvisedjungeln
Tezz80 & Viola74: Glömde precis bort att en tjej jag känner sa tidigt att hon ville vara med i gruppen, men har inte kunnat medverka de första gånger pga av flytt. Kan inte någon av er ringa Marie på Batistkyrkan och fråga om det skulle funka med 11 stycken?
Hittade numret till Baptistkyrkan tele: 138578
Ulle: Håller med de ovanstående talarna...feber är ju kroppens sätt att säga att det finns baciller eller virus
Criwi: Skönt att det inte visade något än så länge...är det komjölksallergi brukar det ju växa bort. Men får man det som vuxen har man det resten av livet.
Songbird: Ska kolla in det klassiska barnkammarböckerna.
Criwi: Jag är laktosintolerat dvs tål inte mjölksockret. Men jag kan äta hårdost vilket är en lättnad (för pizza utan ost är ingen höjdare ska ja säga
). Tyvärr har jag även blivit allergist mot sojaprotein så Tofuline produkterna kan jag inte använda. Kör mest på Valios produkter och Oatly glassen.
Meja o jag har varit hemma hos min mamma, vilket innebar att hennes sovrutiner på dagen ändras (sov endast i vagnen dit o hem ca 1 timme)....så skruttan somnade redan 21.30 (ska passa på att krypa upp i soffan hos sambon innan det är dags att kojsa
)