Inlägg från: StinaTina |Visa alla inlägg
  • StinaTina

Höstmammor i Linköping Del 4

God morgon.

Fröken, hoppas att du fått sova lite. Det är väl inte helt fel nöje att kika på hjortar, kanske lite fel tidpunkt bara

Har huvudet under armen Ska till kvinnohälsan för återträff mellan 13 - 15. Kan såklart fika efter det, men då passar kanske stan bättre. Det beror på vilken tid ni sätter.

• StinaTina

Jag kan tänka mej klockan 15.00 (jag kommer troligen 15.10) på Mezzo eller kanske Claras.

Vad tycker ni om det?

• StinaTina

Är bestämt klockan 15 på Mezzo, tisdagen den 21 februari?

M-L & Freja
    Ulle & Samuel
    Ligre & Meja
    Criwi & Emma
    Fröken & Vilhelm
    Sofie & Ebba
    Ylva m Fredrik o Alice
    Sonja och Lovina
    Maria & Tyra

Det blir "födelsedagsfika" för Emma, hon blir 3 månader.

• StinaTina

Hallå.

Nu är Emma och jag tillbaka i stan. Tiden hos mormor och morfar blev lite längre än tänkt. Till mormors stora glädje.

Det har gått över förväntan att åka bil och sova borta.

Allergitestet var positivt så nu är det bevisat att Emma är mjölkallergiker. Vi åkte inte till norrköping i onödan. Hon har även reagerat i magen så nu är det blöjbyte med ca 30 minuter mellanrum. (inte så kul)
    Hmmmm, luktar illa. Måste byta blöja igen.

Linda, grattis! Kul att ni fick det.

• StinaTina

Husdjur är ett ämne som vi pratat om mycket här. Sambon är allergisk mot både hund (inte alla sorter) och katt och jag lite katt. Så kanske kommer det in lite fiskar någon gång, har kommit på att det är det enda som kommer att fungera riktigt bra.

Emma har nu gjort sin första bekantskap med div djur då mina föräldrar har både hund (2 taxar) och katt. Lite otäckt var det när vovven pussade på henne men det gick snart över och blev roligt. Det blev inte någon allergisk reaktion på djuren som tur var, då hade vi fått åka hem direkt. Hade nog blivit en stor besvikelse för mormor om det hade hänt. Har lagt ut ett par bilder på Emma och Toxie.
    Liten vovve var helt färdig när vi åkte idag, hon har inte kunnat sova på hela tiden vi varit där. Hon har kommit farande direkt när Emma har gjort ett litet ljud.

Hur många av oss har husdjur?

Maria & Ida: Fiskar (som snart ska bort)
    Sofie & Ebba: Jack russeln Nemo
    Ulrika & Samuel: Burma (katt) Celena
    Malin & Ludwig: Bagheera (katt)
    Sonja & Lovina (inget djur)
    Linda & Meja (Inga djur)
    Therése & Saga: katterna Siri och Zelda
    Hanna & Agnes: (inga djur)
    Nina & Emma: (inga djur)

• StinaTina

Fika är alltid välkommet och även pysselkvällar.
    Vi ska och väga Emma på tisdag (11.30) så fika vid 14 - 15 kan nog passa oss.

• StinaTina

14 eller 15 spelar ingen roll för oss.
    Ska vi ta Mezzo igen eller har ni några andra förslag?

• StinaTina

Har varit och vägt Emma idag. 1 februari vägde hon 4395 gram och idag 5600 gram. En viktökning på 1205 gram på en månad. Jag trodde inte mina ögon.

• StinaTina

God kväll.
    Det var flera stycken idag som frågade om det skulle bli fika i morgon.
    Nu slänger jag ut frågan: finns det något intresse av att fika imorgon?

Min sambo är så fruktansvärt tråkig nu, han bara jobbar hela dagarna. Kommer hem vid 21.30 varje dag. Känner att jag måste hitta på saker att göra så dagarn går.

• StinaTina

God morgon.

Eftersom jag inte hört något om fikat så ger jag mej iväg till Elouise idag.
    Pratade med henne igår och hon är lika uttråkad som jag är.

Har nu testat sjalen på Emma och hon ser ut att tycka om den. Hon satt bara ca 10 minuter i den. Inget vrål utan en nöjd liten tjej som bara satt och flinade.
    Provade igår men då var hon hungrig så det gick inte så bra.

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4