• Ulle 74

Höstmammor i Linköping Del 4

Här var det full fart!

Krya på er sjuklingar!

Nypas jo det vet Samuel hur man gör, liksom hur man sätter fingeravtryck på glasögonen.
    Ibland så bits han lite när han ska amma och när jag skriker så börjar han gråta...

Prickar är lurigt... S har oxå prickra ibland på bröste å nån gång på benn å ibland runt munnen. De kommer å sen nästa dag är de borta... Än så länge har jag inte böjar att "felsöka" men om de stannar kvar flera dagar i stäck får jag göra det.

Kiwi borde ju inte vara så starkt om det finns päron/kiwi puré till bebisar??? Fast jag håller med NIna om att dte är starkt... ite motsägelsefullt men ni fattar nog vad jag menar.

• Ulle 74

Spännande att Lovina pratar - snart är vi andra där oxå...

Prickar verkar ju som sagt komma och gå... vi får hoppas att de flesta prickarna inte är indikationer på intolerans.

Badkar är ljuvligt, nu längtar vi till fredag då vi ska börja "babysimma"

Fika låter bra. Ny dag? Denna veckan kan jag nog bara tisdag... skulle kanske kunna på måndag ef kl 15, kanske onsdag fast vi har babysång på fm å Samuel är så trött efter det... torsdag ska jag till US och få träffa läkarn och få veta vad proverna säger om min propp, på fredag simmar vi...
    Oj nått varje dag... välj den dagen å tiden som pasar er så kommer jag om jag kan annars så försöker vi komma nästa vecka

• Ulle 74

Vilka vill och kan hänga med på en fika på Claras, tisdag kl 14.00?
    Marie-Louise & Freja
    Maria & Ida
    Linda & Meja
    Ulle & Samuel (kommer kanske senare om prinsen sover...)

Blir det en promenad oxå?

• Ulle 74

jaha
    varför ska Samuel alltid sova som bäst när dte är fikadags???

Han har ännu inte vaknat så jag kommer väl inte iväg idag heller...
    *ledsen*

• Ulle 74

Nu vaknade han... 3,5h efter att han somnat...
    undrar om det är sommartiden som gjort att han blivit lite snurrig i sitt sovmönster...
    de senaste mornarna har han havt en vakenperiod på1,5 - 2h med start 03.30 - 04.30

Fler bebisar som gör så?

• Ulle 74

Maria - visst kan man söka efter inlägg
    kolla i vänsterspalten, där står det forum längst upp och sedan på fjärde raden: Sök inlägg

• Ulle 74

Idag var vi med babysångsgänget och lunchade på Konsert & Kongress.
    Jag tyckte dte var toppen, god mat och rymlig lokal. När vi kom dit runt kl 12.45 var det inte så mycket folk så det var lungt, gott om plats att ställa barnvagnar och det fanns några barnstolar att tillgå.
    Varför skriver jag detta här?
    Jo jag tänkte höra om det finns intresse att byta fikat mot en lunch någon vecka eller kanske fika en dag och luncha en annan?

• Ulle 74

nästa vecka kan jag bara måndag och tisdag

så om vi ska luncha en torsdag så önskar jag att vi tar det veckan efter påsk!

• Ulle 74

vi kom inte heller iväg...
    ni kan väl gissa vem som somnade vid halv två...

har ni köpt bilbarnstol att ha efter babyskyddet?
    Om ni har det vad har ni köpt för något och vad tycker ni om dem?

• Ulle 74

Åh tack Nina, jag vill jättegärna följa med och luncha! Tyvärr kan jag inte komma imorgon heller. Ska åka till Nrkpg och kolla in babyoutlet

Nu har vi köpt en bilbarnstol till Samuel, det blev en BeSafe Royal. Den verkar bra och snart vet vi om han gillar den. Dels så blir det ju en tripp till Nrkpg imorgon å sen far vi till Smögen över påsk.
    Bävar lite för den resan... S brukr inte vilja åka bil mer än i 1h och 30 - 45 min sen blir han ledsen... Vi ska åka tidigt så vi hinner med många stopp på vägen....

• Ulle 74

Nina såg att du för ett tag sedan skrev om att tråden snart stängs och det stämmer.
    Så dte är dags att öppna en ny
    För att undvika dubbla trådar som det blev sist gång kan vi väl bestämma att du öppnar en ny å lägger i länken i den här tråden så kan alla se den å sen flyttar vi över till nya tråden, ok?

• Ulle 74

Toppen med ny tråd, fröken!

Föreslår att vi slutar skriva i denna och bara skriver i den nya, se länk ovan!

Fikalistan är inlagd där!!

Ses snart i nya tråden!

Svar på tråden Höstmammor i Linköping Del 4