• marla333

v, 18 och ännu inga sparkar...?

har verkligen inte känt nåt alls. har läst vad som händer i de olika veckorna, och blev så lessen när jag idag läste att i vecka 18 kan man känna bebisen och om man buffar, buffar den tillbaks... många känner tidigare.

detta är min andra graviditet, och då ska man tydligen känna av bebisen tidigare. är så orolig att nåt är fel.

nån som känt sin bebis sent och allt var som det ska? 

blir att ringa bm imorron... 

• Svar på tråden v, 18 och ännu inga sparkar...?
  • PojkMamma85

min i magen nu, nr3 började sparka i slutet på v.19.

om allt såg bra ut på ul, är de nog som de ska, bebis kan sparka mkt på moderkakan, de känns inte lika bra.
    jag tycker inte du ska oroa dig! {#emotions_dlg.flower}  

• tessi1987

Jag kände inte för ens v 21- 22 nånting och då var de jättestarka så även pappan kunde känna.. Innan dess kunde jag inte urskilja några sparkar direkt. Men jag hade moderkakan i framvägg så det hade ju lite betydelse. Men är du orolig tycker jag absolut du ska ringa din barnmorska. Hellre en gång för mkt :) grattis o lycka till :)

• marla333
    PojkMamma85 skrev 2012-03-25 22:11:24 följande:
    min i magen nu, nr3 började sparka i slutet på v.19.

om allt såg bra ut på ul, är de nog som de ska, bebis kan sparka mkt på moderkakan, de känns inte lika bra.
    jag tycker inte du ska oroa dig! {#emotions_dlg.flower}  
    ul om 2 veckor först... vill gärna känna av bebisen innan! kommer inte kunna vänta i 2 veckor. har fått detta på hjärnan nu, kan inte släppa det. som gravid oroar man sig ju =)

• PojkMamma85
    marla333 skrev 2012-03-25 22:15:25 följande:
    ul om 2 veckor först... vill gärna känna av bebisen innan! kommer inte kunna vänta i 2 veckor. har fått detta på hjärnan nu, kan inte släppa det. som gravid oroar man sig ju =)

förstår din oro, jag var själv orolig innan UL av samma anledning, men ring din bm och se om du kan få komma och lyssna på hjärtljuden :)
     Det kan lugna en enormt =) 
  • marla333
    PojkMamma85 skrev 2012-03-25 22:19:01 följande:
    förstår din oro, jag var själv orolig innan UL av samma anledning, men ring din bm och se om du kan få komma och lyssna på hjärtljuden :)
     Det kan lugna en enormt =) 
    yes, exakt det jag tänkte ringa om!
  • Vinterankan

Har märkt att det kan vara väldigt olika. Min dotter sparkade i v 16 så att jag kunde se hur filten som låg på min mage helt plötsligt rörde sig. Och sedan fortsatte hon på det sättet konstant hela graviditeten och var sjukt vild med lite sömnbehov sedan när hon kom ut också. 

Den som är i magen nu kände jag nog inte förrän v 18-19 och till en början kanske bara en gång i veckan och så svagt att jag undrade om det verkligen var bebisen eller bara bubblor i magen. Först senaste veckorna som jag börjat känna regelbundet och nu är jag i vecka 35. Nu sparkar han väl lika hårt som syrran gjorde i vecka 20 och inte alls lika ofta. Men alla undersökningar har visat att allt är bra och jag har börjat få förhoppningar om en lugnare resa än vad storasyster gav mig för dom brukar ju säga att de är i magen som de är när de kommer ut.   

• marla333

fick en tid imorron för att lyssna. men har kollat runt och det kan vara svårt att hitta hjärtljuden innan vecka 25?

• Simela

Jag har lyssnat på hjärtljuden i vecka 12 men är från Finland så ni har kanske inte samma apparater i Sverige!? här kan man redan få lyssna från vecka 8!

• Thelma08

Första grav kände jag första rörelserna i v 23-24

Andra grav kände jag i v 21.

Har haft moderkakan i framvägg båda gångerna.

• suss85

Jag kände inget förren vecka 20.. sen kommer det igång ordentligt vecka 23. har moderkakan i framvägg då känner man tydligen senare =) Lugn det kommer! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden v, 18 och ännu inga sparkar...?