Sockerfria bakverk
Ska vara med och anordna ett litet event, där jag ska göra allt i bakväg.
"Problemet" är att det kommer tre st som inte kan äta socker. Behöver därför lite hjälp med vad jag kan baka för gott till dem, gärna recept.
Ska vara med och anordna ett litet event, där jag ska göra allt i bakväg.
"Problemet" är att det kommer tre st som inte kan äta socker. Behöver därför lite hjälp med vad jag kan baka för gott till dem, gärna recept.
petit choux är väl socker fria? :)
Kan man inte bara byta ut sockret mot fusksocker? Typ canderel?
Absolut inget socker, eller är lite socker OK?
De här innehåller väldigt lite socker per kaka (kan minskas något, men lite socker måste man ha):
annasrecept.wordpress.com/2008/02/07/gaffelkakor-med-havregryn-ca-40-st/
Kan smaksättas med tex kanel för variation.
Har hört mig för lite och det det får adsolut inte inneålla socker, även om et är lite.
Candera socker var tydligen inte heller någon höjdare.
Kan tillägga att de inte är några LCHF:are
Har hört mig för lite och det det får adsolut inte inneålla socker, även om et är lite.
Candera socker var tydligen inte heller någon höjdare.
Kan tillägga att de inte är några LCHF:are
Säger som tidigare skrivet, petit choux som du kan fylla med grädde och frukt, om det funkar då de innehåller naturligt fruktsocker.
Jag vet faktist inte riktigt varför de inte kan äta socker, en av dem är diabetiker det vet jag, men det är de andra två som är känsligare mot socker.
Jag har inte haft någon kontakt med dessa personer utan har bara kontakt med den person som annordnar "eventet"
Måste det vara kakor och sånt, det funkar inte med goda snittar och smörgåsar?
(vet tt jag själv mycket hellre skulle tagit en god llyxig macka än det halvdana som brukar bli när man försöker göra "gottekakor" utan socker...)
När jag var yngre (är diabetiker sedan jag avr liten) trodde folk att de skulle vara så snälla och köpte sockerfira kakor till mig, och de smakade verkligen inte speciellt kul. Det vbir absolut inte samma sak med "låtsassocker". Petit chouer var vanligt, och osockerdoppadestruvor, men de smakar inte gott.
Idag äter jag gärna vanliga kakor och tar mer insulin vid dessa tillfällen istället.
Nja har inte fått någon direkt klarhet i orsaken till varför två av dem var så känsliga och det känner jag att jag inte behöver veta.
Det var tre personer det gällde och en av dem är diabetiker det är det ända jag vet.
Men har i alla fall fått reda på att jag kan använda mig av stevia vilket gjorde det hela väldigt enkelt.
Helt rätt av enhetschefen! Det ska finnas något till alla när man bjuder på fika =)