• Kitty baby

Moderkaksprov - flyga dagen efter? Risk?

Hej, jag ska göra ett moderkaksprov nästa måndag och dagen efter ska jag flyga (inrikes i jobbet, obligatorisk med hela min arbetsgrupp och chef) och undrar ifall någon har input kring risken med detta?Hur hade ni gjort?

Jag har frågat på mottagningen där jag ska göra MK men svaret blev ganska luddigt i stil med att 'det finns inget som säger att det skulle vara farligt men vi rekommenderar ju att man tar det lugnt men du kan ju jobba och leva som vanligt bla bla bla' Dvs man sa varken bu el bä.

Alla dessa dilemman....  

• Svar på tråden Moderkaksprov - flyga dagen efter? Risk?
  • Malmal

Har egentligen inget direkt svar men jag ska göra ett FVP och läkaren ville att jag skulle göra det den här veckan. Eftersom jag ska flyga på fredag frågade jag om det var bättre att vänta. Han ansåg att det var bättre att ta det när jag kommit hem. Det var ett fruktansvärt luddigt svar du fick. Jag skulle inte våga flyga dagen efter men du måste nog fråga dig vad du tycker känns bäst.
    Lycka till!

• Cast
    Kitty baby skrev 2012-03-26 10:46:16 följande:
    Hej, jag ska göra ett moderkaksprov nästa måndag och dagen efter ska jag flyga (inrikes i jobbet, obligatorisk med hela min arbetsgrupp och chef) och undrar ifall någon har input kring risken med detta?Hur hade ni gjort?

Jag har frågat på mottagningen där jag ska göra MK men svaret blev ganska luddigt i stil med att 'det finns inget som säger att det skulle vara farligt men vi rekommenderar ju att man tar det lugnt men du kan ju jobba och leva som vanligt bla bla bla' Dvs man sa varken bu el bä.

Alla dessa dilemman....  

Hej, jag gjorde ett fvp en torsdag då jag var på UL. Detta var inte planerat utan vi blev rekommenderade detta på plats. Jag kan säga att jag var så nojjig över missfallsrisken att jag i stort sätt låg på rygg helt stillai soffan fre, lör, söndag. Kanske ngt överdrivet men det kändes mest rätt för mig. så jag skulle inte flyga dagen efter ett prov.
  • cozmoz
    Kitty baby skrev 2012-03-26 10:46:16 följande:

Alla dessa dilemman....  

jag gjorde mitt moderkaksprov på morgonen och fick stränga order om att hela den dagen bara ligga på sofflocket. Inte lyfta inte ngnting.
    dagen därpå var allting som vanligt igen.
    man harlite spänningar imagen men mankänner alltefter dagen går hur det släpper. Låten din andre hälft bara ta hand om dig dendagen.
    Lycka till
Svar på tråden Moderkaksprov - flyga dagen efter? Risk?