• Catbride

Vad är Du allergisk mot?

Har varit en del trådar om allergier nu. Verkar som vi svenskar blir mer och mer allergiska. Så nu undrar jag vad Du är allergisk mot? Mat/dryck/ämnen/material?? Verkar ibland som man kan vara allergisk mot allt.

• Svar på tråden Vad är Du allergisk mot?
  • Lind a

Baljväxter och nötter, pälsdjur och damm. Kan känna av gräs på sommaren...

• Anonym

Jag är allergisk mot fisk vilket jag tycker är väldigt jobbigt då jag tycker att det är väldigt gott. Det är inte så illa att jag behöver åka till läkaren om jag äter det men mår väldigt illa och behöver gå och lägga mig. 

Spännande tråd föresten, ska bli kul att se vad folk svarar! Glad 

• ElectroDiva

KIwi .,, något så enormt...
    Kan inte kyssa min sambo om han har ätit det, eller ens vara i samma rum som någon som äter det.
    VI har en kiosk som säljer kulglass på sommaren, så har dom cirka 20 olika smaker, och EN skopa till alla..
    En av smakerna har kiwipuré av äkta kiwi i sig, och jag kan inte köpa därifrån ifall det skulle finnas rester på skopan eller i dom andra smakernas lådor.

Nötter, kan dock äta saker som innehåller spår av nötter.

När jag var liten var jag laktosintolerant o blev sjuk av EN maraboubit... Det växte bort 

• SilverEmma

Katter, pollen och nickel. Jag var känslig mot nötter och äpple tidigare men det försvann efter graviditeterna.

Fanny och Elliot...mina tjejer! <3
  • Insatt

Nötter, baljväxter, gräspollen, pälsdjur (särskilt gnagare), kontaktallergi mot skaldjur (kan inte skala dem utan handskar). Det har också hänt att jag reagerat på fisk.

Svar på tråden Vad är Du allergisk mot?