Vad är Du allergisk mot?
Har varit en del trådar om allergier nu. Verkar som vi svenskar blir mer och mer allergiska. Så nu undrar jag vad Du är allergisk mot? Mat/dryck/ämnen/material?? Verkar ibland som man kan vara allergisk mot allt.
Har varit en del trådar om allergier nu. Verkar som vi svenskar blir mer och mer allergiska. Så nu undrar jag vad Du är allergisk mot? Mat/dryck/ämnen/material?? Verkar ibland som man kan vara allergisk mot allt.
Röda frukter/bär/färgämnen/grönsaker
Citrusfrukter
Kiwi
Alla nötter
Selleri
Pollen och med de så får jag inte äta äpplen
Gräs
Hö
Päls
Damm
Kvalster
Penicillin
Acitylsalicylsyra (ASA)(värktabletter mm
Eldgräs(släkt med ASA finns i vissa hälsokost tillskott
Getingar/humla
Ormbett
Starka parfymer rengöringsmedel
Vissa tvättmedel
Sköljmedel
Gran
En
Vide
Ja dom flesta träd faktiskt
Lakros känslig
Jag har Astma oxå
Ska göra en grundlig utredning nu
Och visar det att jag inte tål ägg heller så vill dom att jag inte ska äta kyckling heller och se om det blir bättre
Jag tror jag fick med allt :-/
Fick en allergisk reaktion en gång när jag åt penicillin, kommer inte ihåg vilken men klåda över hela kroppen.
Myggbett, svullnar upp blir var på en yta stor som en handflata, gäller även Bromsbett. Har testat Clarityn de senaste åren och det har hjälpt väldigt bra.
Vet inte om det är riktig allergi men blir väldigt dålig av mjölkprodukter, även lactosfria.
Tål inte när min Porslinsblomma blommar. (Hoya) Alltså inte en porslinsblomma utan blomsorten Porslinsblomma
http://www.google.se/search?q=hoya&hl=sv&prmd=imvnsr&source=lnms&tbm=isch&ei=Z1BwT6DAMab64QTIy52_Ag&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CCIQ_AUoAQ&biw=1366&bih=643
Glömde nickel och jag får kontakt eksem av vatten . Alger. Kan inte bada i vanliga sjöar. Saltvatten går bättre men måste duscha av mig direkt jag kommer upp annars får jag utslag överallt
Är allergisk mot nötter (dock inte mandel) och aprikoskärnor
Penicillin och sulfa, soja mandel och pollen. Har sedan en ospecifik allergi beroende på immunsystemets status..dvs om det är sänkt..fler saker man är överkänslig emot men inte kliniskt allergisk.
Jag är allergisk mot puckon, pälsdjur, nickel och dun.
Mat:
jordgubbar, saffran, vissa viner (svullnar upp som en gris i ansiktet)
Natur:
katter, björkpollen (och vid denna tid på året även hasselnötter och äpplen), hyacinter & övriga julväxter med stark doft
Kvalster