• Längtan1986

Bara sugen på skräpmat HJÄLP!

Hej på er,

Jag är gravid i v11 och har de senaste veckorna bara varit sugen på skräpmat som pizza,hamburgare, korv...chips.. ja typisk skitmat. Och detta gör ju varken mig eller min lill* nytta, plus att jag inte vill lägga på mig mer än nödvändigt

Finns det någon som har tips hur man kommer över sånna sug och på vad för goa saker man kan äta som är nyttigt och bra istället ? vill ju ha en varierad kost.
    också, vad kan man småäta på som är okej ? 

• Svar på tråden Bara sugen på skräpmat HJÄLP!
  • sigrid73

Är i v 11 och också bara sugen på skräp mat. Typ pizza Max donken. Rostade mackor o'boy. Flikar in här. Innan jag blev gravid tränade jag mycket och åt sunt. Men sen gick de utför. Haha!

• Längtan1986

Samma här!
    tränar 5ggr veckan ordentliga pass normalt sett och ser till att va i god form alltid.
    nu har allt gått åt helsike så att säga. har inte orkat träna ordentligt alls, går mest promenader men det känns lite halvdant....
    Man får hoppas det går över! Än så länge har jag gått upp 1kg, inte kul ! 

• RocketQueen

För mig har det där svängt enormt mycket. Hade några veckor, typ v.20-25 kanske då det absolut enda jag var sugen på var Dubbelnougat! Och det känns ju som en rätt dålig diet. Sen efter det så hade jag ungefär lika lång tid då röd paprika var det enda jag fantiserade om. Nu så (snart v.31) så känner jag för första gången mig rätt normal, är inte sugen på nåt särskilt utan vanlig mat duger bra. Hade även ett par veckor då jag bara ville äta fisk om jag inte minns fel... Så för mig har det gått över. Förhoppningsvis gör det det för dig också! Antar att det bästa är att försöka att inte tänka så mycket på det, vilket är rätt mycket lättare sagt än gjort...

• sigrid73

Jag är också 86:a :) tänkte fråga orkar du träna nått nu? Jag har inte rört mej på tre veckor. Lite frustrerande! :) orkar helt enkelt inte!

• Längtan1986

Nä ja har inte alls orkat träna nästan,  kanske 2ggr sen jag blev gravid har jag tränat vad jag anser är ordentligt!
    det blir bara promenader förutom cykla till jobbet! =/ 
    vilken vecka är du i ? 

• sigrid73

Hm samma som mej. Åkte tjejvasan i början. Sen inge mer. Hoppas orken kommer!! Jag är i v 11 nu.

• Längtan1986

v11 här med =) 
    och ska på VUL i morgon! hoppas verkligen allt är som det ska med pyret. 

• liliou

Gör skräpmaten hemma så blir det inte lika onyttigt, tror jag. :P Hamburgare med massa sallad och mörkt hamburgerbröd. Egen pizza där du lägger på nyttiga bra grejer som svamp och grönsaker. Skippa pizzasåsen.
    Korv med äkta potatismos till, senap och ketchup och sallad....

Jag har själv varit extremt sugen på potatismos, stuvade makaroner, bakad potatis, klyftpotatis med morötter och lök, ris, keso (till allt)... Allt är lätt att göra själv hemma och det blir nyttigare än om man köper det ute, tror jag i alla fall :) Sen får man ha grönsaker till och jag äter vitamintabletter för gravida. Började direkt när jag plussade med dem.

• sigrid73

Men åh gud! :) vad fint! :)) Måste bara fråga gjorde du vanligt UL? för jag gjorde VUL och de såg bara som en klump! Och ändå så sa läkarn att allt såg normalt ut! :(

• Längtan1986

Jag gjorde vanligt UL utanpå magen =)
    Han kanske kollade dåligt ? eller så borde han gjort UL ?

• sigrid73

Ursäkta nu såg jag att du skrev att du skulle på VUL! :)) jätte fin bild!!! :))

• Längtan1986
    sigrid73 skrev 2012-03-29 09:46:25 följande:
    Ursäkta nu såg jag att du skrev att du skulle på VUL! :)) jätte fin bild!!! :))
    Jag trodde det, men jag gjorde INTE det.
    Utan vanligt ultraljud utanpå magen. 
  • sigrid73

Dom skulle bara kolla upp varför jag blöder så han tittade nog inte så noga. :) därför de bara var som en "klump" kanske! Haha. :)) jätte kul för dej iaf! :))

• ankan88

Jag va helt tvärt om under tidigare grav (3 st), kunde inte förmå mig att sätta tänderna i en hamburgare under hela grav! Tyckte det smakade räv. Hel skumt , ja.

I vanliga fall tycker jag det är dö gott :(.

Svar på tråden Bara sugen på skräpmat HJÄLP!