• Johan70

Svara i telefon

Folk har aldrig haft så många telefoner som nu och ändå är det så svårt att få tag i folk när man ringer. Man kan aldrig räkna med att få tag i en människa när man ringer personen.

När man ringer någon på jobbet, så är det alltsomoftast telefonsvarare eller så svarar en växeltelefonist som för det mesta inte har fått något meddelande om varför personen inte svarar. Varför kan man inte se till att knappa ur sig ordentligt?

När man ringer någon på den privata telefonen, är det också ofta telefonsvarare eller så svarar personen över huvud taget inte. Vill man inte ha kontakt?

I telefonkataloger på Internet som hitta.se och Eniro finns det ibland inte telefonnummer till den man söker och andra gånger finns det telefonnummer som inte är aktuella. Varför ser man inte till att ha uppdaterade uppgifter? Vill man inte kunna bli nådd?

• Svar på tråden Svara i telefon
  • Houdini

Varför måste man vara nåbar jämt??

Jag svarar inte alltid i min telefon ofta pga att jag inte har den där jag är. Glömmer helt enkelt att ta den med mig.
    Är det viktigt får    den som ringer försöka senare eller lämna ett meddelande.

• Ebba Caroline
    Johan70 skrev 2012-03-27 10:17:14 följande:
    Folk har aldrig haft så många telefoner som nu och ändå är det så svårt att få tag i folk när man ringer. Man kan aldrig räkna med att få tag i en människa när man ringer personen.

När man ringer någon på jobbet, så är det alltsomoftast telefonsvarare eller så svarar en växeltelefonist som för det mesta inte har fått något meddelande om varför personen inte svarar. Varför kan man inte se till att knappa ur sig ordentligt?

När man ringer någon på den privata telefonen, är det också ofta telefonsvarare eller så svarar personen över huvud taget inte. Vill man inte ha kontakt?

I telefonkataloger på Internet som hitta.seoch Eniro finns det ibland inte telefonnummer till den man söker och andra gånger finns det telefonnummer som inte är aktuella. Varför ser man inte till att ha uppdaterade uppgifter? Vill man inte kunna bli nådd?

Jag har inte uppdaterat mina uppgifter på eniro eller hitta eftersom jag tycker att de som känner mig har mitt nr och de som itne känner mig behöver inte mitt nr.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Johan70
    Houdini skrev 2012-03-27 17:25:33 följande:
    Varför måste man vara nåbar jämt??
    Det har jag inte sagt att man skall vara, men det är konstigt när man t.ex. ringer en person varje dag i veckan och hon aldrig är på kontoret när man ringer och det inte heller finns något meddelande om när hon är tillgänglig.
  • Johan70
    Ebba Caroline skrev 2012-03-27 17:29:12 följande:
    Jag har inte uppdaterat mina uppgifter på eniro eller hitta eftersom jag tycker att de som känner mig har mitt nr och de som itne känner mig behöver inte mitt nr.
    Hur blir det om någon gammal bekant vill återknyta kontakten? Du är kanske inte intresserad av sådant?
  • Johan70
    Houdini skrev 2012-03-27 17:25:33 följande:
    ...
    Är det viktigt får    den som ringer försöka senare eller lämna ett meddelande.
    Ibland lämnar man meddelande efter meddelande men personen ringer aldrig tillbaka.
  • Johan70

Man hamnar i telefonkö och får vänta länge tills växeln svarar. Sedan blir man kopplad till någon som inte är på plats. Ibland går det inte ens att knappa sig tillbaka till växeln i stället för att lämna ett röstmeddelande, utan man måste ringa igenoch vänta i telefonkö igen. Ibland blir man kopplad till någon där det är upptaget och så kopplas samtalet ner helt utan vidare, så man måste ringa igen och vänta i telefonkö igen. Ibland blir man dessutom kopplad till någon som visserligen svarar men inte alls kan hantera den fråga som man berättade om för växeltelefonisten.

• Ebba Caroline
    Johan70 skrev 2012-03-28 09:17:10 följande:
    Hur blir det om någon gammal bekant vill återknyta kontakten? Du är kanske inte intresserad av sådant?

Då finns facebook
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Frontline
    Ebba Caroline skrev 2012-03-28 15:38:41 följande:
    Då finns facebook
    Och folkmun
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Pedagog200701

Jag tycker inte att man behöver vara anträffbar dygnet runt bara för att man har mobilen med sig. Jag har bara mobil. Är jag ute och joggar ligger den hemma och annars har jag den på ljudlöst emellanåt. Förr kunde man svara när man var hemma och jag anser att man har rätt att tänka likadant idag (även om mobilen ligger i fickan). Vi har fortfarande rätt till frihet :P 

Livet är en saga där varje sida ska läsas!
  • Frontline

Sen kan det ju vara att man många gånger inte vill prata med personen ifråga just då så då struntar jag i att svara...
    Är det dolt eller hemligt nummer svarar jag inte alls...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Svara i telefon