• Cecese

Hur förvarar ni barnens kläder, skor m.m. i hallen?

Jag bor i en hyreslägenhet som tyvärr har gipsväggar så det känns inte som en bra lösning att skruva upp krokar i väggen för jag är rädd att dom kommer att trilla ner i fall barnen "hänger" lite för mycket i dom när dom ska hänga upp jackor m.m.. Speciellt inte eftersom jag förhoppningsvis kommer att få större lägenhet så småningom. För att skruva upp i gipsvägg behöver man väl ha specialverktyg för att det ska hålla?
    Så jag skulle vilja ha någon annan lösning men vet inte vad? Just nu har dom varsin liten ställning på hjul med 3 korgar som dom lägger jacka och overall över men det funkar inte så bra i längden. Vad har ni för smarta tips och lösningar? Gärna bilder om det finns :)

• Svar på tråden Hur förvarar ni barnens kläder, skor m.m. i hallen?
  • Majsan70

Jag har gjort om en lastpall till klädhängare åt oss alla. Hängt upp den med 4 rejäla bultar eller skruvar eller vad det nu är som jag pluggat ordentligt före. Sen har jag gjutjärnskrokar i pallen o där hänger hela familjen sina kläder.  Lösa saker som vantar o mössor har vi i två små byråar som står i hallen o skorna på en skohylla.

• Cecese
    Majsan70 skrev 2012-03-27 11:06:24 följande:
    Jag har gjort om en lastpall till klädhängare åt oss alla. Hängt upp den med 4 rejäla bultar eller skruvar eller vad det nu är som jag pluggat ordentligt före. Sen har jag gjutjärnskrokar i pallen o där hänger hela familjen sina kläder.  Lösa saker som vantar o mössor har vi i två små byråar som står i hallen o skorna på en skohylla.
    Låter som en häftig lösning men som sagt så vill jag inte göra några hål i väggen helst eftersom det är gipsvägg och jag tänker inte bli allt för långvarig här. Känns dumt att lämna stora hål i väggen om jag bara bor här kanske 6 månader. Sen är det bara barnen som behöver förvaring, jag har bra med förvaring till mina kläder men barnen räcks tyvärr inte upp dit.
  • Majsan70
    Cecese skrev 2012-03-27 11:11:55 följande:
    Låter som en häftig lösning men som sagt så vill jag inte göra några hål i väggen helst eftersom det är gipsvägg och jag tänker inte bli allt för långvarig här. Känns dumt att lämna stora hål i väggen om jag bara bor här kanske 6 månader. Sen är det bara barnen som behöver förvaring, jag har bra med förvaring till mina kläder men barnen räcks tyvärr inte upp dit.
    Men har du ingen "hatthylla" i dag då? I övrigt är det väl inte hela världen att hänga upp krokar/förvaring i hallen ens i en hyreslägenhet.
  • Pallas

Hur små är barnen? När mina var små hade jag två BENNO CD-hyllor som skohyllor åt barnen. Nu när de är större är deras skor för stora, men det funkade utmärkt upp till stl 25-26.

• Gyllan

Jag ogillar röriga hallar, där allt står framme. Andra kan ha det så, men jag vill inte ha det själv. Därför har vi löst det med ett klädskåp där vi förvarar alla jackor, overaller och skor. Vi har det här: 

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10159834/

Sen har vi en sån här där alla i familjen har varsin låda med vantar, mössor, halsdukar osv.
    http://www.jysk.se/750/324/3833309/a/catalog-sales

Jätte skönt och hallen ser alltid fräsch ut, även om det kan vara rörigt i skåpet ibland ;) 

• Majsan70
    Gyllan skrev 2012-03-27 20:30:11 följande:
    Jag ogillar röriga hallar, där allt står framme. Andra kan ha det så, men jag vill inte ha det själv. Därför har vi löst det med ett klädskåp där vi förvarar alla jackor, overaller och skor. Vi har det här: 

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10159834/

Sen har vi en sån här där alla i familjen har varsin låda med vantar, mössor, halsdukar osv.
    www.jysk.se/750/324/3833309/a/catalog-sales

Jätte skönt och hallen ser alltid fräsch ut, även om det kan vara rörigt i skåpet ibland ;) 
    Såna där nyråar har vi liknande fast två med tre korgar i varje o med andra färger på tyget. Mycket praktiska!
  • Gyllan
    Majsan70 skrev 2012-03-27 20:37:53 följande:
    Såna där nyråar har vi liknande fast två med tre korgar i varje o med andra färger på tyget. Mycket praktiska!
    Ja byrån är toppen. Funkar även bra med riktigt små barn. Våran tjej har sedan hon varit 1 år vetat att just den ena lådan är hennes, och hon lägger sina saker i den när vi kommer in och vet att hon ska ta fram de där när vi ska ut (hon är 2.5 idag)
  • Cecese
    Majsan70 skrev 2012-03-27 20:20:11 följande:
    Men har du ingen "hatthylla" i dag då? I övrigt är det väl inte hela världen att hänga upp krokar/förvaring i hallen ens i en hyreslägenhet.
    Nej jag har ingen hatthylla utan det är en platsbyggd förvaring. Jo visst kan man skruva upp men jag vågar inte göra det i gipsväggar för risken är att barnen hänger lite för mycket i krokarna och så trillar dom ner med stora hål till följd.... Skulle det varit andra sorts väggar skulle jag skruvat upp krokar. 
  • Cecese
    Pallas skrev 2012-03-27 20:28:57 följande:
    Hur små är barnen? När mina var små hade jag två BENNO CD-hyllor som skohyllor åt barnen. Nu när de är större är deras skor för stora, men det funkade utmärkt upp till stl 25-26.

Låter som en bra ide men barnen har för stora fötter, minsta har redan 27 och största 34-35 :)
  • Cecese
    Gyllan skrev 2012-03-27 20:30:11 följande:

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10159834/

www.jysk.se/750/324/3833309/a/catalog-sales

Byrån med lådorna var jättesnygg. Tror du det skulle funka att skruva fast krokar på sidorna? Klädskåp har jag inte rum med i hallen, finns redan ett i den platsbyggda förvaringen men dock bara hyllor och ingen stång.
Svar på tråden Hur förvarar ni barnens kläder, skor m.m. i hallen?