Såg att denna tråden är för ca en månad sen och lite mer, men vill ändå inflika en kommentar...
Det är en valp ni har, en 14 veckors valp vilket innebär att valpen inte överhuvudtaget ska ha några krav på sig att den måste vara rumsren. Beroende på hur pass uppfödaren har tränat/uppmuntrat beteendet att kissa ute, så varierar det på hur just din valp blir. Vissa valpar säger i princip till från första början att de vill ut, andra är inte lika lätta. och som sagt, det är en valp.
För det första så skulle jag begränsat området som valpen får vara på, exempelvis en babyhage eller kompostgaller. Detta för att valpen på så vis känner sig "tryggare". lägg en tidning och inbjud hunden att kissa på tidningen under natten, men fortsätt på samma vis under dagen eftersom det tydligen fungerar bra för er? Att valpen kissar inne kl 23.00 fast att den varit ute kl 21.30 kan vara en grej som valpen "bara fått för sig" eller så är det helt enkelt så att den inte klarar hålla sig hela natten om den inte kissar vid 23.00.
Vi hade en valp som vi ställde klockan på natten, vid 3-tiden och gick ut med. Det enda som blev resultatet av detta var att vi fick en hund som förväntade sig att gå ut vid tretiden även som vuxen och fick den inte det så kissade han ner golvet. och kan ju tala om att detta är en rhodesian ridgeback, så det var ju inte små pölar!
vad jag vill ha sagt är helt enkelt att det är en valp. Ha tålamod! låt valpen kissa inne kl 23.00, men uppmuntra till att kissa på ett "bestämt" ställe genom att lägga fram en tidning där valpen har kissat hittills. då är det i princip "rent" när ni går upp på morgonen fast att valpen kissat inne. Låt valpen vara kvar där den brukar sova, och begränsa utrymmet. uppmuntra inte kissrundor mitt i natten för de kan vara svåra att jobba bort sen. Och åter igen, ha tålamod! valpen kommer kunna börja hålla sig hela nätterna. jag lovar :) lycka till med den lilla!