• Anonym

Stånd av kram

Seriöst hur vanligt är det att få stånd av endast en vanlig kram?
    Vad beror det på isf?

• Svar på tråden Stånd av kram
  • Anonym (tanten)

Det beror väl på situationen i det hela. Kroppslig beröring, om personen i fråga tänder på den han kramas med osv.
    Min man får stånd när vi kramas. Känns härligt så här efter 30 år tillsammans

• Anonym

Jag har nog fått stånd av en vanlig kram med en enda de senaste åren. Det är företagets receptionist som kanske inte är skitsnygg, men som jag går igång på så totalt. Hon gillar mina kramar och vi kramas nog minst en minut åt gången minst tre gånger varje dag.

Sedan finns det ju en laddning där förstås, det är inte bara en vanlig kram, hon trycker sig mot mig, jag smyger in handen och smeker hennes rygg. Det är nog inte en vanlig kram ändå...

• Wittra

hahah...av en kram? Min sambo kan få ryck i brallan när vi bara sitter bredvid varandra i soffan Flört

• Anonym

Detta hände idag på jobbet. Fick en kram av en manlig kollega. Kramades inte speciellt länge, möjligtvis lite längre än "normalt". Kände att han fick stånd (måste ha gått fort...) och sen var jag tvungen kolla lite i smyg på hans skrev och där fanns minnsan en bula :)
    Han är 30+ och upptagen...

• Anonym (ståndaktig)

Nja, av en kram så får ja inte stånd, lite kontroll har man ju...
    vet inte om en tjej uppskattar att det reser sig i brallan när man ger en vanlig sällskaplig kram.
    Men om det blir mer en intensiv kram så kan det ju hända saker, men då har man ju förmodligen en annan relation till personen man kramar än bara vänskap lixom.... 

• Anonym (Kille)

Beror på situationen helt klart. Jag får det lätt av min sambo som kramar mig då finns det liksom känslor där.

Annars får jag det inte normalt. Om det händer annars så beror det på att man kramats så att tjejens ben eller nåt kommit emot min bula eller på annat sätt nån slags beröring där nere, då blir det så pass så att han kan vakna av det och man får stånd.

• Anonym
    Anonym (Kille) skrev 2012-03-28 08:54:11 följande:
    Beror på situationen helt klart. Jag får det lätt av min sambo som kramar mig då finns det liksom känslor där.

Annars får jag det inte normalt. Om det händer annars så beror det på att man kramats så att tjejens ben eller nåt kommit emot min bula eller på annat sätt nån slags beröring där nere, då blir det så pass så att han kan vakna av det och man får stånd.

Så det kan vara så att känslorna också styr?
  • Anonym (haha)
    Anonym skrev 2012-03-28 09:29:06 följande:
    Inte nödvändigt känslor för personen man kramar, så inbilla dig inget. Själva situationen kan ge ofrivilligt stånd, inget konstigt med det.
  • Anonym
    Anonym (haha) skrev 2012-03-28 09:49:57 följande:
    Inte nödvändigt känslor för personen man kramar, så inbilla dig inget. Själva situationen kan ge ofrivilligt stånd, inget konstigt med det.

Ok men så vanligt kan det väl inte vara?
  • Anonym (Kille)
    Anonym skrev 2012-03-28 10:00:41 följande:
    Ok men så vanligt kan det väl inte vara?
    Asså så jättesvårt att säga exakt. Kroppen gör lite som den själv vill ibland. Asså, jag kan kram nån 100 ggr och den 101:a så får jag ett stånd o jag tänker ojdå. :)
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Kille) skrev 2012-03-28 10:26:04 följande:
    Asså så jättesvårt att säga exakt. Kroppen gör lite som den själv vill ibland. Asså, jag kan kram nån 100 ggr och den 101:a så får jag ett stånd o jag tänker ojdå. :)
    Asså, händer det aldrig att ni tjejer blir liksom upprymda och känner er på?
  • Janice01
    Anonym skrev 2012-03-27 19:48:09 följande:
    Detta hände idag på jobbet. Fick en kram av en manlig kollega. Kramades inte speciellt länge, möjligtvis lite längre än "normalt". Kände att han fick stånd (måste ha gått fort...) och sen var jag tvungen kolla lite i smyg på hans skrev och där fanns minnsan en bula :)
    Han är 30+ och upptagen...
    Blev du kåt av det?
  • Anonym

Kram? Räcker ju att se en damcykel. Tungan ute

• Anonym
    Anonym (Kille) skrev 2012-03-28 10:26:35 följande:
    Asså, händer det aldrig att ni tjejer blir liksom upprymda och känner er på?
    Absolut!
    Janice01 skrev 2012-03-28 10:28:38 följande:
    Blev du kåt av det?
    Ja iaf lite sugen, gick ju rätt fort :) Men ändå kul han fick stånd tycker jag. Jag tror han gillar mig... Tyckte mig se att han hade rätt stora pupiller också.
  • Anonym (frugan)

När jag kramar min fru så är det rätt vanligt att jag får stånd men det får nog vara lite längre och mer innerligt än vanligt då. En normal hej/hejdå-kram hinner inte "ta"..

Krama okända (där jag inte direkt har några känslor/fantasier/bilder) är rätt så riskfritt i mitt fall - i så fall får det nog vara en skön tryckare på dansgolvet. Nära, intimt och under en lite längre stund...

• Anonym (tanten)
    Anonym skrev 2012-03-28 09:29:06 följande:
    Det kan bero på så mycket. Naturligtvis kan han vara tänd på dig. Eller så är han väldigt känslig för beröring. Vissa killar/män får ju stånd så fort de kommer åt någonting i princip. Kanske han inte fått något på länge och kände en kropp mot sin...
  • Josun

Kan få det hur lätt som helst. Är det någon jag gillar lite mer är det nästan oundvikligt. Kan vara jobbigt ibland för det är ju svårt att dölja...

Svar på tråden Stånd av kram