• pingla1991

BIM i morgon, nån mer?

BIM i morgon! Har ätit pergotime dubbeldos, men vet egentligen inte ens om jag har haft ÄL, så det ska bli spännande att se =) Gravtest var - idag iallfall..

• Svar på tråden BIM i morgon, nån mer?
  • Tezzie83

Jag har också bim imorgon, på min födelsedag :) skulle vara så himla kul att få ett plus då :)
    Är inne på mitt 5:e försök m.h.a puregon och ovitrelle.
    Lycka till i morgon!

• pingla1991

Okej =) är inte så insatt vad det r du har ätit, så vad innebär det? Har försökt i snart två år men har ju inte haft en enda äl så är ju lite orättvist att säga att vi försökt så länge eftersom jag egentligen inte har kunnat, tyvärr..ska du testa i morgon? =)

• Tezzie83

Puregon är en hormonbehandling som injekteras med sprutor som jag tar varje dag tills ägget/äggen är tillräckligt stora. Och när dom är det tar jag en ägglossningsspruta (ovitrelle) Iom att jag har pco så har jag svårt att producera egna ägg.
    Vi har också försökt i 2 år, surt som f*n och sååååå deprimerande!!
    Ja testade negativt i lördags och igår och tänkte ta ett test i morgon. Hoppas hoppas jag får ett plus då jag känner mig gravid och har symptom.
    Ska du testa i morgon?

• pingla1991

Låter jobbigt..är en lång resa att bli gravid.

Har  1 barn sen innan, och han är oplanerad. Hade regelbunden mens då men efter graiditeten så är den borta...hatar pco..

Jag ska absolut testa i morgon!=)

snart är det vår tur =) 

• pingla1991

För min del blev det minus. Såklart att man är besviken, men är inte ens säker på att jag haft ägglossning. Hur gick det för  dig?

• pingla1991

Så tråkigt :(

Vet faktiskt inte? Hon ska ringa på onsdag tror jag det var och då ska jag få provera så jag får mens å sen en trippelkur pergotime...har du ätit pergotime? Jag vill också ha spruta! Ska fråga om det när hon ringer mig, för det här att aldrig bli gravid tär hur mycket som helst. Även om jag är världens lyckligaste för att jag har ett barn, men längtan efter fler har verkligen tagit överhand.. 

• Tezzie83

Provera eller pergotime skulle inte hjälpa på mig, därför har jag puregon. Men detta verkar inte heller funka, så nu lutar det åt provrörs.
    Det tär jättemycket. Ja Du ska verkligen vara lycklig som har barn, jag har inga, och har kämpat sen dec-09 :(

• pingla1991

Självklart är jag lycklig över min son!

Har du kraftig pco eftersom inte provera och pergotime skulle fungera? Jättekämpigt att försöka länge, speciellt när man inte har barn sedan innan. Jag har ju sonen som sysselsätter mig på dagarna.

Fick min mens idag iallfall. Är ändå glad, för precis som du sa, Pergotime fungerar inte på alla, men på mig verkar det fungera eftersom jag fått mens, så måste ringa min läkare i morgon så jag får pergotime, ska börja med den på söndag.

Har du varit gravid någon gång? 

• Tezzie83

Vet inte om jag har kraftig pco. Kan man ha det? Pco som pco?
    Nä jag har aldrig varit gravid :(
    Jag förstår din lycka till mensen, grattis :)
    Här har den inte dykt upp

• pingla1991
    Tezzie83 skrev 2012-03-28 21:12:03 följande:
    Vet inte om jag har kraftig pco. Kan man ha det? Pco som pco?
    Nä jag har aldrig varit gravid :(
    Jag förstår din lycka till mensen, grattis :)
    Här har den inte dykt upp
    Jag vet faktiskt inte? men jag har ett x antal för många folliker och jag har en vän vars äggstockar är helt svarta av alla folliker sånågon skillnad är det säkert?

Får du ägglossning varje månad nu under behandlingen? Hade du egen ägglossning någon gång innan behandlingen påbörjades?

Än är det inte kört! 
  • pingla1991

Din stackare =( Hur kommer ni att göra den här månaden? Ett nytt försök med ägglossningssprutor m.m.?

Har precis börjat på en trippeldos pergotime.. 

• Tezzie83

Ja jag är helt förstörd. Va nästan säker på att jag va gravid.
    Jag ska till kliniken imorgon och diskutera och jag tror att vi ska prova en sista gång med puregon och ovitrelle. Sen blir det insemination om jag inte skulle lyckats bli gravid.

• pingla1991
    Tezzie83 skrev 2012-04-01 11:14:58 följande:
    Ja jag är helt förstörd. Va nästan säker på att jag va gravid.
    Jag ska till kliniken imorgon och diskutera och jag tror att vi ska prova en sista gång med puregon och ovitrelle. Sen blir det insemination om jag inte skulle lyckats bli gravid.
    Jo den känslan känner jag igen. ett stort lycka till!
Svar på tråden BIM i morgon, nån mer?