Extrem smärta i njure i slutet av graviditeten. kan detta hända igen?
Ca 4 veckor före beräknat förlossningsdatum fick jag en otrolig smärta i min ena njure. Jag blev inlagd på förlossningen och läkarna trodde att det rörde sig om njursten men eftersom att jag var gravid så kunde man inte röntga. Utan istället fick jag sprutor ned smärtstillande. Ibland var smärtan så stark att jag behövde smärtstillande så ofta som varannan timme. Men efter ett dygn gick allt plöstligt över och jag fick åka hem. Hemma klarade jag mig på alvedon i fyra dagar innan smärtan kom tillbaka med dubbel kraft. Jag blev återigen inlagd och pumpadmed smärtstillande. Efter två dygn bestämdes att jag skulle få en slang i njuren för att lätta på trycket. Smärtan försvann men mitt i allt gick vattnet och två dygn senare födde jag en flicka. Slangen fick sitta i 6 dagar och en röntgen visade att det inte var njursten. Läkaren sa att smärtan berott på att livmodern tryckt på njuren men något mycket mer sa han inte. Själv var jag bara glad att det gått över. Men någon månad senare började jag fundera. Är detta vanligt? Finns det risk att detta händer igen om jag ska ha fler barn? Jag är livrädd att det ska hända igen för det var det värsta jag varit med om. Detta gjorde att jag förlorade det första dygnet av mitt barns liv eftersom att jag var helt slut på efter fyra dygn med smärtstillande och knappt någon sömn.