• Knasiga morsan

Åka tåg 7h med 19månaders... TIPS!!!

Om 2 veckor kommer jag och 19 månader gamla sonen Albin kliva på tåget i Gävle för att åka ner till Sölvesborg. Vi har aldrig åkt tåg eller buss tillsammans. Albin har alltså aldrig åkt något av detta. Han har bara åkt bil

Nu är det så att jag tar  tacksamt emot alla tips jag kan få gällandes att resa med barn så här pass långt och att jag är ensam med honom ner.

typ::  

Tips på sysselsättning? (Böcker inget roligt, och han är inne i en liten härlig trotsålder)
    #  Sova på tåg - how to do?
    #  Tips vad som funkat för er?
    # Gör INTE ..... 

• Svar på tråden Åka tåg 7h med 19månaders... TIPS!!!
  • sofiaolivia

Ta med leksaker hemifrån som han gillar, alternativt köp en speciell "tågleksak" som han själv får välja. Tänk bara på att ta en leksak som inte piper eller gör jobbiga ljudFlört

Vår dotter lyckas aldrig somna när vi flyger (2år) så där har jag tyvärr inga tips.

Mutor!! Vi kör på nästan allt utom godis (sockerkick passar inte alltid på flyg/tåg, inte på vår dotter iaf Tungan ute)   

• Khaleesi

Om du har minsta möjliga anlag för åksjuka, så se till att du själv tar åksjukemedicin, för det är ett helvete att jaga barn på ett svajigt X2000 om man själv bara vill kräkas. Det är skillnad på att sitta still och halvsova på tåget i sju timmar, jämfört med att plocka fram fika, läsa saga mm när man böjer sig upp och ner och fram och tillbaka hela tiden.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
Svar på tråden Åka tåg 7h med 19månaders... TIPS!!!