• Emilia1980

bleka igen????

hej hej. har för en vecka sen börjat vägen från brunett till blondin. har gått bra hittills och har blekt 2 gånger sen direkt efter lagt i pärlblond från mood. håret e ljusgult nu men inget orange, givetsvis platinablond i utväxten...ca 5 cm. nu till själva frågan då :)  ska jag bleka en gång till där det e gult? eller använda silvershampoo???? eller kanske båda ;)?

• Svar på tråden bleka igen????
  • woopie

fråga på en salong?

KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • Emilia1980

hehe ja det kan man göra om man vill ha svaret...oj du måste bleka om vi kan boka tid nu direkt. det kommer kosta 1000 kr. tack men nej tack. mitt hår är extremt tåligt och vill bara höra om nån här har erfarenhet..... :;)

• Litenåfin

Skiljer det mycket i färg på utväxten och det andra? Jag brukar blanda blekning med schampo, in i duschen och tvätta, låta verka och upprepa några gånger :) slitit mindre på håret och tagit bort den värsta svintoeffekten :) tar lite tid och är lite pyssligt :)

• Emilia1980

nja inte så extremt mycket skillnad. har också hört att man ska anväda slingmedel istället för blekning för slingmedel tydligen bleker mycket mer. man blir ju knäpp i huvudet av alla olika taktiker folk har......idag står jag då mellan valet att gå o köpa silvershampoo eller bleka det en sista gång...eller båda 2 hahahaha....

• kiwibear

Jag hade börjat med silverschampoo. Sen om man inte tycker att effekten blir tillräcklig så kan man ju gå till frissan och bleka det (ofta inte något man vill göra hemma och riskera att bli kyckling eller morot).

• lightfish

Skulle köra på en till blekning och sen silvershampo! (Jag har också extremt tåligt hår, frisören trodde inte på mig när jag sa att jag använt 4 blekningar på en månad).

• Emilia1980

ja...tänkte testa en blekning sen loreals perfect blonde 1021 som ska va ljus pärlemor.....OCH givetvis silvershampoo...vad gör man inte för att va blond till sommaren :)....vilken blekning är bäst tycker ni? har testat moods ultrablond och senast en ny som va från poly tror jag, silver platinablond nått sånt

Svar på tråden bleka igen????