• Svar på tråden Någon som köpt hund ifrån "hundarutanhem" ?
  • Jennie Brunflo

Hundarutanhem tycker min hunduppföderkompis är bra.

Alltså...hon ger dom bra betyg....den andra vet hon inget om.

• tii

ååh.. Jag vill ta hand om allihop.. Synd att man inte har tid, plats o pengar för det..
    Så hemskt att det finns människor som behandlar djur så!!

• Korpan

...åhhh! vad jag skulle vilja hjälpa till!!!! Men jag bor i en etta, är arbetslös och det är 60 mil till arlanda.....*skit*

• Kenzie

Har ingen personlig erfarenhet men vet många som adopterat från NeverNeverland och det ska vara en bra förening.

• Ambiel

Nej, inte från någon av dem, men två från SOS-Animals (www.sos-animals.se). Först Woody som var helt underbar, verkligen en kanonvovve, och nu senast Elviz, som också är underbar men ett riktigt litet busfrö. Du får gärna fråga om du undrar nåt.

• Jacobsson

Jag hade kollat med våra svenska föreningar först. Vi har ju hundar i sverige också som behöver nya hem. Jag köpte min hund från www.hundis.nu det finns ju även www.hittehund.nu
    Lycka till

• Maria84

Vi har adopterat en hund från Irland med hjälp från Neverneverland. Har bara bra att berätta om dem! Även hundarutanhem kan jag bara ge goda ord. Sen finns det många fler hem. ADA t ex www.ada-hundar.org/ och sen finns ju Julie, www.julierescue.com/ ..

Men som sagt Neverneverland kan man inte säga nåt ont om. De är toppen hela högen

• kozzan

jag har en hund från julierescue.com jag hade ett hel*ete i början men har nu världens goaste hund. har hört om många som fått hem hundar från andra länder som haft loppor och mask och eksem. jag tycler jätte synd om hundarna som bor på såna gårdar men det är väldigt viktigt att den som ska köpa hund är helt säker och beredd på att det kanske inte blir helt enkelt. jag la ut 12000kr på 4 mån på vår hund när han kom, i veterinärvård, hundpsykolog och kastrering. det kan ju iof bli så om man köper en hund i sverige oxå men de flesta valpar är ju försäkrade. du har ju karens på försäkringen du startar så man får ju betala allt i början... de brukar inte heller rekommendera "hittehundar" till familjer där det finn småbarn men det är upp till var och en... lycka till...

• giz

arghhhhhhhhhhhhhhhhhhh
    jag ska inte kolla sånna här länkar........... men annsåg att det var riskfritt men så har dom världens snyggaste boxer å mitt hjärta brast totalt..... tur min sambo är en förstående kille och informerar mej att just nu så är vi för många på för liten yta..... undrar om han vill sova på soffan i natt nä seriöst jag vet att han har rätt bara så svårt å erkänna det
    men ngn dag ska jag ha en stor vove och ngn dag vill jag ha nuuuuuuuuuuuu
    *kastar mej på golvet å snyftar*

• snobben

Åhh, skulle vilja ta hand om en hund...bor för litet och för liten inkomst för det. Men jag längtar efter en vovve.

Svar på tråden Någon som köpt hund ifrån "hundarutanhem" ?