Inlägg från: Lumo |Visa alla inlägg
  • Lumo

Mjölkuppsamlare stora?

Halloj. Jag har grym överproduktion av mjölk och en stark utdrivningsreflex. Alltså räcker inte en vanligt mjölkuppsamlarkopp under en amning, den överfylls om jag inte tömmer den 1-3 ggr. Har just nu Medelas mjölkuppsamlare, dvs en standardkopp volymmässigt. Någon som känner till en mjölkuppsamlingskopp som rymmer mer mjölk innan det blir fyllt? Less på att dränka mina tröjor när jag tar bort koppen. Och nej, det går ej att stoppa utdrivningsreflexen med fingret. Med förra barnet tog det 1 års amning innan produktionen gått ner så pass att flödet gick att stoppa genom att trycka in vårtan. :-0 läcker nu 5-7 dl extramjölk/dygn. Bläh... /Dolly P

• Svar på tråden Mjölkuppsamlare stora?
  • Lumo

Har såklart googlat en del, men volymerna står ju aldrig o bilderna säger inte mycket.

• Lumo

Jag har det, burk alltså. :) Bara så meckigt att komma ihåg att tömma den, då den fylls på 2-3 min och då har man ju oftast fullt upp med att få barnet att hamna på plats osv. :( o väntar man för länge så att den fylls för mycket så spiller man ju... Hehe. Tack o lov för ikeas små handdukar/tvättlappar, trycker in en under vardera tutte för att samla in drället. Hehe...

• Lumo

Hmmm, tål att tänka på. Men oj vad många man dränker så länge, hehe...

Jag har endast kopparna i vid amning. Och då är det utdrivningsreflexen som gör det. Tål att tänka på i alla fall. Verkar ju inte vara värst vanligt problem i alla fall, få som har det. ;)

• Lumo

Hehe. Skönt att höra att man inte är ensamt mjölkmonster. Med sonen läkte jag under amningen i säkerligen ett år. Var först efter det jag kunde stoppa det med fingret genom att trycka in vårtan.

Handdukar kör jag med med. Ett måste även under bäbisen när den ammar, då den oftast blir lite duschad innan den får rätt grepp.

Som tur är läker det knappt alls mellan amningar. Bara om utdrivningsreflexen triggas (om bäbisen gråter tex) eller om de är överfyllda, hårda o knövliga.

Svar på tråden Mjölkuppsamlare stora?