Bilbarnstols dilema!
Hej,
Hoppas att det finns några här som kommer känna sig träffade med mitt problem så jag undrar hur har ni löst det?
Jag har en pojke på strax över 3 år och en liten flicka på snart 9 mån. Pojken har nu en Britax twoway stol och flicka en babyskydd.
Flicka skall flyttas nu till en annan stol och nu kommer dileman. Skall vi köpa en stol till pojken och hon ärver hans stol eller köper vi till henne och han behåller sitt?
jag vill handla smart (och säkert förstås) nu för att inte behöva köpa en till stol om ett år igen till honom när han fyller 4 år. Vill gärna att han åker bakåt lite till. Båda skall sitta bak i bilen. hur har ni gjort som har varit i likadant sits? hur löste ni problemet?
Vi har funderat på flera olika lösningar:
Köpa en stol till honom som är vändbar som vi kan använda och vända när vi tror det blir dags 5-6 år! Men fick veta att det inte är bästa alt de vändbara de är inte lika säkra som riktiga framåtvända stolar.
Eller han fortsätter i sin twoway tills han växer ur den, den är ju upp till 25 kg. han är inte ens 15 kg nu :( och köper till henne en hon kan använda tills hon är 4-5 år. Nackdelen är ju att när han somnar i twowayen så åker hans huvud ner för den går inte luta mer bakåt. Blir jobbigt när vi åker på semester.
Ärver hon hans stol så kommer hon ha samma problem om ett år när den där grejen under fäls tillbaka.....ashhh nu blev det kanske för rörigt.
Är ute bara efter det bästa alt...det kan kosta vad det vill...pengar är inte problem vad gäller mina barn och deras säkerhet!!!