• Hellin

Långpendlare för tidningsartikel?

Hej!
    Jag är frilansjournalist och söker någon som veckopendlar eller på annat sätt "långpendlar" att intervjua för artikel i en facktidskrift. För att passa tidningens läsare ska du helst:
    - ha ett akademikerjobb
    - pendla från din bostadsort till arbetsorten och ha långa avstånd, kanske bo borta på veckorna, eller tillbringa vissa nätter i veckan borta
    - vilja bli intervjuad om både karriärmässiga och andra fördelar och ev. personliga nackdelar (t ex mindre kontakt med barnen, slitningar i relationen, mindre socialt liv) med att pendla.

Det är en fördel om du bor i norra Sverige.

Hör gärna av dig, så berättar jag mer!

Med vänlig hälsning Helena

hmlindh@hotmail.com

• Svar på tråden Långpendlare för tidningsartikel?
  • Hellin

YummiMami, jag har redan fått uppdraget och använder olika sätt att få tag på intervjupersoner.

• Hellin
    Dohgon skrev 2012-03-28 14:34:12 följande:
    Det skulle jag också vilja veta..
    tidigare pendlade jag 7 mil enkel resväg varje dag. men vi flyttade för ett halvår sen just för att slippa pendla en timme på morgon och kväll då vi har barn.
    Korsriddaren och Dohgon, jag har ingen egentlig gräns, men har nog tänkt mig avstånd som tar omkring en timme eller mer enkel väg att förflytta sig. Vill helst hitta någon som pendlar i en region där lokaltrafiken inte är så väl utbyggd, utan där man är hänvisad till bil eller enstaka avgångar med buss eller tåg för att ta sig till och från jobbet. Maila mig om ni är intresserade att var med!
Svar på tråden Långpendlare för tidningsartikel?