• Mamman76

fiskpinnar och..?

Vad tycker ni är godast att ha till fiskpinnar?Glad
    Behöver lite nya ideér!

• Svar på tråden fiskpinnar och..?
  • Crea Diem

Fiskpinnar är dyr mat, tänk på att typ hälften är ströbröd (som egentligen är snorbilligt) och resten är slamsor av fisk som det ej gick att göra annat av.... skräp med andra ord

• Angelfalls

Pommes
    Dippa i majonäs eller crème fraîche

• tinis77

Mos eller kokt potatis och kall sås. Morot och ärtor till. Fast jag köper aldrig färdiga fiskpinnar, gör egna ist. Godare och billigare.

• EnGladPingvin

Stek dem, häll på matlagningsgrädde, halverade körsbärstomater och en massa hackad dill. Småkoka några minuter så att tomaterna blir lite mjuka. Smaka av med salt och servera med ris.

Jag gör egna "fiskpinnar" genom att snabbpanera vit fiskfile. Saltar fisken och doppar i ströbröd. Enkelt och mycket godare än fiskpinnar.

• annzah

När jag var liten var det kokt potatis och remouladsås som gällde. Jag tyckte det var vansinnigt gott minns jag!

Och när jag bodde i England var det fish finger sandwiches... fiskpinnarna under grillen tills de "bubblade", och så i mellan två vita brödskivor med ketchup eller HP-sås. Världens bästa bakfyllemat, men inte särskilt näringsrikt ;)

• Mamman76

Tack för alla tips:) Det blev kokt potatis och spenatsås till, barna var helnöjda:)) måste prova några av de andra idéerna också. Mums!

• MammaBella

Ni som gör egna fiskpinnar, vad använder ni helst för fisk och hur gör ni dom?
    Jag tycker om att äta dem med lättstuvad spenat och potatis...

• tinis77

Jag använder torskblock (eller annan blockfisk), skär de halvfrysta i fiskpinnebitar, doppar i uppvispat ägg och sen ströbröd (med salt å vitpeppar) och steker i smör.

• EnGladPingvin
    MammaBella skrev 2012-03-29 09:46:26 följande:
    Ni som gör egna fiskpinnar, vad använder ni helst för fisk och hur gör ni dom?
    Jag köper oftast frysta portionsfiléer av någon vit fisk, t.ex. torsk. Delar dem på längden i två delar, saltar och doppar i ströbröd. Jag gillar inte när det blir för mycket panering och tycker det blir alldeles lagom på det sättet.
  • Maramina
    Mamman76 skrev 2012-03-29 09:37:31 följande:
    Tack för alla tips:) Det blev kokt potatis och spenatsås till, barna var helnöjda:)) måste prova några av de andra idéerna också. Mums!

Kul att du gick vidare med mitt förslag! Alla barn brukar gilla den
Svar på tråden fiskpinnar och..?