• Äldre 28 Mar 15:09
    29648 visningar
    12 svar
    12
    29648

    Visar negativa test positivt efter några timmar?

    Man ska ju inte lita på vad ett test visar efter några timmar, men jag undrar varför? Blir de negativa testen positiva då?

    Ni som fått minus och det varit minus på riktigt. Visade det positivt, om än väldigt svagt, efter några timmar? 

    Eller ni som testat minus men varit gravida, visade ert test plus efter några timmar? Var det väldigt svagt då eller syntes plusset tydligt?


    ♥ Tänk att jag är trebarns mamma! ♥ Till tre underbara pojkar! ♥
  • Svar på tråden Visar negativa test positivt efter några timmar?
  • Farfel­le
    Äldre 28 Mar 17:07
    #1

    Så blev mitt test, negativt först och ett svagt svagt plus efter ett tag! Har fortfarande inte fått min mens så om den inte kommer till helgen testar jag igen!

  • Äldre 28 Mar 20:14
    #2

    Jag har aldrig någonsin fått positivt på ett gravtest när jag inte varit gravid. Mina har alltid varit helt blanka även timmar efteråt. Jag har aldrig fått s.k. spökatreck heller. Och jag har testat mycket...

  • Äldre 29 Mar 09:23
    #3
    syntharen skrev 2012-03-28 20:14:08 följande:
    Jag har aldrig någonsin fått positivt på ett gravtest när jag inte varit gravid. Mina har alltid varit helt blanka även timmar efteråt. Jag har aldrig fått s.k. spökatreck heller. Och jag har testat mycket...

    åå, men då kanske du inte tittade tillräckligt noga

    alltid finns det väl någon tillstymmelse till skugga!

    ts; du kommer få lika mycket bu som bä här för många test visar en svag skugga efter utgången tid,
    exempel på det är i alla fall testlagrets och rfsu. jag stickor framförallt!

    och cb vill lägga lite svaga skuggor och smala små streck för att göra en förvirrad.

    svaret får du enbart genom att testa igen med morgonurin inom ett par dagar

    lyca till!             
  • Äldre 29 Mar 16:56
    #4

    Jag undrar typ samma sak. Testat imorse med rfsu och glömde bort den. Och när jag sen tittade så är där ett fullt synligt rosa streck (två streck då om man räknar med kontrollstrecket).
    Jag har tidigare fått färgsmet eller vad vi ska kalla det men det här sitter exakt där det ska sitta om det är positivt.
    Rosa, rakt, exakt lika brett som kontrollstrecket, fastnar på bild, lyser igenom, syns om man fotar med negativ.. ja allt vad man kan se om det är spökstreck. Men jag vet ju inte om det var positivt från början.. 

  • Äldre 29 Mar 18:14
    #5

    Jag har studerat mina tester väldigt noga och aldrig sett ens en skugga men kanske är det olika från folk till folk. Vissa har kanske nåt i kisset som reagerar med färgen. Sedan har jag bara testat med clearblue och stickor från billiga-tester.se tror jag dom heter.

  • Äldre 29 Mar 19:50
    #6
    grillchips skrev 2012-03-29 16:56:41 följande:
    Jag undrar typ samma sak. Testat imorse med rfsu och glömde bort den. Och när jag sen tittade så är där ett fullt synligt rosa streck (två streck då om man räknar med kontrollstrecket).
    Jag har tidigare fått färgsmet eller vad vi ska kalla det men det här sitter exakt där det ska sitta om det är positivt.
    Rosa, rakt, exakt lika brett som kontrollstrecket, fastnar på bild, lyser igenom, syns om man fotar med negativ.. ja allt vad man kan se om det är spökstreck. Men jag vet ju inte om det var positivt från början.. 
    Jag har fått så med ett rfsu-test som var solklart negativt från början. Efter en timme ungefär såg det solklart positivt ut. Det var naturligtvis negativt. En del tester är väl bara så, att när de torkar så färgas det där strecket fastän de är negativa.
  • Äldre 30 Mar 06:12
    #7

    På mitt första RFSU 7 dagar innan bim fick jag negativt efter 45 minuter syntes det ett streck till när det torkat, dock vääääldigt svagt, testade dagen efter på morgonen fick plus. Kan ju varit plus på RFSU som jag missade, fanns något när jag höll mot lampan men såg inget annars. Men som sagt det va så svagt. Hur har det gått för dig ?

  • Äldre 30 Mar 11:53
    #8

    Jag har inte testat igen. BIM idag.. Vågar inte.. (var testmissbrukare förr i tiden haha)

  • 3 barns mamma8­4
    Äldre 18 Dec 16:49
    #9

    En gammal tråden men jag fick det nyss BIM-3 efter morgon urin och inte hållt mig på 4 tim . ser ett svagt + ska testa mig på bim dagen om mensen inte kommit.


    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • Sat 13 Nov 2021 08:59
    #10
    syntharen skrev 2012-03-28 20:14:08 följande:

    Jag har aldrig någonsin fått positivt på ett gravtest när jag inte varit gravid. Mina har alltid varit helt blanka även timmar efteråt. Jag har aldrig fått s.k. spökatreck heller. Och jag har testat mycket...


    Såh är det för mig med... Har alltid varit blankt på testerna även om de legat flera timmar. De ggr jag ej varit gravid. Men denna gång så visade testet ytterst svagt inom tiden och sedan ca 30 min senare solklart blått streck. Det är cb testa tidigt. Men sen säger alla att det är ogiltigt, missfärgning, spökstreck etc.
  • Sat 13 Nov 2021 13:12
    #11


    Översta testet, såg negativt ut efter 1-2min, la ifrån det och tittade efter 5 timmar igen när jag skulle slänga det. Då va det ett starkt plus.

    Tog de andra efter, helt blanka. Har inte tagit fler efrer men det första testet är nog ett falskt positivt, starkt dessutom..
  • Sat 13 Nov 2021 13:17
    #12


    Såhär tydligt falskt positivt fick jag.. antar jag eftersom de andra visade negativt efteråt.
Svar på tråden Visar negativa test positivt efter några timmar?