Onormal hunger.......varför?
Jag har alltid haft problem med att hålla en hälsosam vikt, jag har alltid haft en allt för låg BMI. Just nu är jag 165 och väger 47 kg. Jag har jämt varit smal och inte kunnat lägga på mig vikt oavsett hur jag ätit.
Aldrig haft tstörningar, ätit som alla andra, oftast mer än alla andra.
det senaste har jag fått probelm med orormal hunger. Särskilt på kvällar och nätterna. Jag äter middag vid 19 och nåt extra innan sängen vid 21. Igår 4 st smörgåsar. Ändå vaknar jag av hungern på natten och på morgen är jag så hungrig att det känns som jag ska svimma. Mår hemskt dåligt, blir yr, skakar och mår illa om jag inte äter. Känns som jag håller på och svälter när det blir så där.
Häromnatten vaknade jag sådär, gick upp och åt snabbt en banan och en yogurt. Började må illa direkt efter och kräktes upp allt. Sen var jag "magsjuk" hela nästa dag.
Jag var så här som gravid, vilket jag inte är nu. Då åt jag minst 3 ggr varje natt, för jag blev så hungrig annars.
Vad kan detta bero på egentligen?
Börjar kännas konstigt och besvärligt.
Jag ska kontakta VC , men vill vänta ett par dagar annars kommer dom bara säga att det är "magflunsan" som spökar......
Nån som har en aning om varför man kan få sån onormal hunger?