• Anonym

Så trött på allt!

Jag är men grabb på 22 år gammal haft problem med tung narkotika sen fjorton-års åldern. 
    haft problem med polisen, soc osv 

Ett år sen fick jag hjälp att bli ren från all skit med urin prov osv.
    gick sådär början men till slut blev jag ren och allt gick bra. 
    fick en ny lägenhet och en bra peng i månaden för att jag skulle klara mig
    fulltid praktik. 
    Har haft praktik i ca fyra månader nu, Känner mig helt utslagen 
    är detta ett liv som en Svensson vill leva ?  att va en mönster soldat som gör samma skit
    jobb varje dag.  Det är inget för mig iaf.
    De ända jag tänker på är droger dag in dag ut. 

För en vecka sen fick jag ett frispel köpte mig lite "röka"  när jag äntligen blivit av med mitt pisse prov. 
    En sak ledde till en annan så nu har jag allt möjligt skit i kroppen. 

Fick ett samtal på tellen idag att jag ska in på urin test och blod prov imorgon.

Så nu sitter jag här på kvällskvisten  och funderar på om jag ska förklara mig imorgon och se vart de leder
    eller om jag ska skita i allt, de är ändå inget liv jag vill leva och ladda kanylen extra starkt och sätta den i armen och skita i allt..

• Svar på tråden Så trött på allt!
  • Anonym (tjej21)

Hej, jag tycker verkligen du ska vara ärlig imorrn och säga som det är. Du är ju ändå bara 22 år. Det kommer fixa sig på något sätt, bara du sätter fan på det så kommer du klara det. Håller verkligen tummarna för dig. Jag har aldrig haft något problem med knark el så, så jag har egentligen inget vettigt att skriva. Ber om ursäkt för det, men vill bara säga att jag tror du klarar det bara du vill. Kom igen!, som du sa: se vart det leder:)

• modesto

jag önskar dig att det ordnar sig, nu har knarklivet blivit normalt för dig men med tid kan du vänja dig med "svenson" livet vilket är mer frisk och bra för dig. Det skulle vara bra att hitta något som du gillar att göra då kan du gå till jobbet/praktiken med glädje. Det är en process som kan ta tid, allt med knark kan aldrig leda till något bra. Men att ha stabil grund som bostad och mat på bordet är en bra start för att börja söka sig själv. När man överväger självmod kan man missa sin lycka som kanske lurar bakom hörnet, då  hade allt elände i ditt liv varit meningslöst, annars kan du komma till en vändpunkt i ditt liv då ditt lidande kommer att visa sig hade en mening. Hitta något du skulle kunna älska att göra och be om det som praktik. Men tänkt på det, även där skulle behövas att lägga ansträngning tills det blir lätt och 100% nöjsamt. Man dras lätt i gamla vanor bara för att de är vanor. Jag är sjukpensionerad och har det svårt att göra allt det mesta men har en regel 15 minuter i taget för allt jag vill göra/utveckla mig i. Även små steg bringer fram resultat med tid. Berätta om din tristess till din handläggare, du har kanske ADHD eller Asbergers och då är det svårt att koncentrera sig på det du inte valt att göra själv, men det kan kännas annorlunda när du börjar göra något som kan ge ditt liv speciell mening, när du hittar vad du är född för att göra, vad som gör dig till DIG.  

• Tow2Mater
    Anonym skrev 2012-03-29 02:00:29 följande:
    ..... till slut blev jag ren och allt gick bra. 
    fick en ny lägenhet och en bra peng i månaden för att jag skulle klara mig
    fulltid praktik. 
    Har haft praktik i ca fyra månader nu, Känner mig helt utslagen 
    är detta ett liv som en Svensson vill leva ?  att va en mönster soldat som gör samma skit
    jobb varje dag.  Det är inget för mig iaf.
    Det finns ju så mycket man kan göra, men att ha mat på bordet och tak över huvudet är ju en början. Du är ju dessutom ung, kan du hålla dig ifrån drogerna finns det annat att ersätta dem med (har du prövat t ex fallskarmshoppning ännu?). Inte bara fritidssysselsättningar du kan hitta som intresserar, utan även  vad galler framtida jobb, t ex prova jobba utomlands en tid, även utan utbildning finns det många alternativ. Se varje praktik och jobb som en bit i ditt livspussel som ger erfarenhet och lärdom inför nästa utmaning, istället för att se det som ett ställe du ska stanna och slava på resten av ditt liv. Du har alla möjligheter att själv styra ditt liv, men droger sätter ju bara stopp för det mesta. Kämpa på.
  • Anonym

Urin provet avklarat ! 
    Det gick åt skogen.. visa sig positivt  för ett flertal grejer. 

Min ursäkt var att jag mått psykiskt dåligt ett tag så tog droger för att orka
    med dagarna osv.

Sen satt vi ner och prata lite, då kolla han på mig och fråga : Har du nån stannas att bo? 
    svara snabbt "min lägenhet?", då fick jag reda på att jag blir av med lägenheten tills jag blir ren
    från alla droger. men då tänkte jag är inte lägenheten till för att hjälpa mig bli ren och komma bort från
    pundar kvarten jag bodde för på? Han fråga mig om jag inte kan ta kontakt med min mamma och fråga om 
    jag får bo där ett tag. Skulle aldrig falla mig in att ta kontakt med min familj, jag blev ut sparkad hemifrån
    när jag va 16år, Senast jag prata med med min mamma var för fyra år sen.  Vet inte ens vart hon bor just nu.  

Vart ska jag ta vägen nu ? har tills imorgon klockan 12.00 att flytta ut.
    Jag skulle ju kunna flytta hem till en kompis ett tag, men då är de nästan omöjligt att bli ren från droger
    när han missbrukar själv. Då är jag tillbaks på punkt ett igen, där jag starta för ett år sen.  

• modesto
    Anonym skrev 2012-03-29 18:49:32 följande:
    Urin provet avklarat ! 

med dagarna osv.

Sen satt vi ner och prata lite, då kolla han på mig och fråga : Har du nån stannas att bo? 
    svara snabbt "min lägenhet?", då fick jag reda på att jag blir av med lägenheten tills jag blir ren
    från alla droger. men då tänkte jag är inte lägenheten till för att hjälpa mig bli ren och komma bort från
    pundar kvarten jag bodde för på? Han fråga mig om jag inte kan ta kontakt med min mamma och fråga om 
    jag får bo där ett tag. Skulle aldrig falla mig in att ta kontakt med min familj, jag blev ut sparkad hemifrån
    när jag va 16år, Senast jag prata med med min mamma var för fyra år sen.  Vet inte ens vart hon bor just nu.  

Jag skulle ju kunna flytta hem till en kompis ett tag, men då är de nästan omöjligt att bli ren från droger
    när han missbrukar själv. Då är jag tillbaks på punkt ett igen, där jag starta för ett år sen.  
    har du förklarat tydligt att du har ingenstans att ta vägen? det brukar finnas någonslags tillfälligt boende som de ordnar innan man blir ren. folklara det du skriver här till dem igen. nu vet du i alla fall vad som händer "den hårda vägen" tyvärr, jag hoppas att det ska hjälpa dig uppskatta när du har eget boende. Fortsätt kontakta socialen och kvinnorjour och kyrkan, alla ställen där de kan hjälpa dig, du kan råka på en rätt person som ska hjälpa dig, gå inte till kompisen och gamla liv. jag hoppas att du blir en stark individ, man växer genom hinder och lidande. Du kan ha en vacker och intressant liv framför dig och allt det dåliga som händer nu kan ha en mening om du fortsättter kämpa dig till"fast mark" vidare. Du kan skriva en bok eller göra föreläsningar om det senare i livet och lära andra ungdomar  men problem. gå till en tidning i värsta fall, skriv till aftonbladet, att de skickar ut dig på gatan till knarkliv igen för att du mådde dåligt och gjorde fel, det finns hjälp att få om du står på dig och söker, men upskatta nästa gång och gå inte tillbaka.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-03-29 18:49:32 följande:
    Urin provet avklarat ! 

med dagarna osv.

Här visar "vården" i Sverige sin bästa sida, SPARKA PÅ DEN SOM LIGGER.
    Men dom resonerar ju att du är ju bara en jävla knarkare så han skiter vi i.

Patetiskt samhälle vi lever i här, hoppas du rycker upp dig och får saker att fungera igen.
    Tydligt att du inte kommer få hjälp med detta från någon annan än dig själv.
  • Anonym

Jag har fått flytta in på så kallat akutboende. 
    Ska bo här tills jag blir ren från allt.. helt okay ställe ändå kunde varit värre. 
    Träffat en hel del intressant folk som samhället har sorterat bort från gatorna. 
    Men en sak jag inte förstår är, Hur soc tänker att man ska bli ren från drogerna här..
    tyckte de var lätt att få tag på droger på gatan men de är ingenting mot detta stället.
    Nu vet jag att jag har nått så kallade "rock bottom" när folk ser på min armar såren efter nål sticken 
    och fråga om jag vill köpa "kabbe" för er som läser detta och inte vet vad en kabbe är så är de en dos heroin jag menar.

• modesto
    Anonym skrev 2012-03-30 23:03:15 följande:
    Ska bo här tills jag blir ren från allt.. helt okay ställe ändå kunde varit värre. 
    Träffat en hel del intressant folk som samhället har sorterat bort från gatorna. 
    Men en sak jag inte förstår är, Hur soc tänker att man ska bli ren från drogerna här..
    tyckte de var lätt att få tag på droger på gatan men de är ingenting mot detta stället.
    Nu vet jag att jag har nått så kallade "rock bottom" när folk ser på min armar såren efter nål sticken 
    och fråga om jag vill köpa "kabbe" för er som läser detta och inte vet vad en kabbe är så är de en dos heroin jag menar.
    man kan inte förvänta sig att systemet är perfekt men du har i alla fall någonstans att bo och är oberoende av "kompisar". Sen är det upp till dig att bli stark och ren igen och få bo själv och börja utforska andra sidor av livet än droger. Lycka tillHjärta
  • Anonym (tjej21)
    Anonym skrev 2012-03-30 23:03:15 följande:
    Fan vilken tur!, håller tummarna för att allt ordnar sig för dig nu.
  • Anonym

Sätt dig ner! Fundera på något som du skulle kunna hitta på; tillverka och sälja våfflor, fiska, gräva för hand, plocka frukt,städa... Kom sen på ett ställe i världen där du kan vara i lugn och ro (Isla margarita utanför venezuelas kust är ett tips). Nu vet du vad du ska göra och var du ska göra det. Kolla sedan upp hur du kan ta dig dit (om du väljer isla margarita så går det lastfartyg dit och du kan jobba av biljetten på vägen om du inte har råd med en enkel biljett på flyg, finns för typ 3000 spänn ganska lätt, men junkie som du är vet du ju att det inte är svåra pix...). Du kan tokslappa tills dess du är hungrig och då skaffar du käk. Om du vill knarka ihjäl dig där är det billigt och ingen bryr sig. Mitt tips är dock att skita i det och njuta av livet som det är på ett sånt ställe Och var vänlig att inte lägga värderingar på Svensson när du själv har ett skitliv som bara kostar Svensson en jävla massa pengar! Ryck upp dig för fan, och tyck inte så jävla synd om dig själv!!!

Talar av erfarenhet, lycka till!!
    //B.

• billg

> Känner mig helt utslagen är detta ett liv som en Svensson vill leva ?

Få se, du beskriver droger, pissprov, och utslängd från din lägenhet.

Nä jag vill inte heller ha ett 9-18 jobb, men vet du vad, jag har inget val
    för det kommer med några saker som jag vill ha, lägenhet och inga pissprov.

Jag är uttråkad, understimulerad, men mat och tak över huvudet.

Så, ja det är så Svenson lever.

Det suger att gå upp när det är mörkt och komma hem när det är mörkt.
    Men det har sina fördelar också, i trygghet.

Svar på tråden Så trött på allt!