• Snusis01

Vecka 6 ingen aptit

Hej,

Jag går idag in i vecka 6 och har tvärtemot förra graviditeten då jag mådde jätteilla och var jättetrött inga nämnbara symptom. Eller kanske mitt problem just är ett symptom? Jag har nämligen väldigt liten aptit och har antagligen gått ner ett kg eller så i vikt. Det beror inte på att jag mår illa, jag blir hungrig så att det kurrar i magen men jag känner helt enkelt inte för att äta så mycket (gör det ändå). Igår åt jag lunch 11.30 (Happy meal) och åt endast en halv banan och en liten chokladbit tills middagen kl 20. Detta är ju verkligen inte normalt för en gravid kvinna!! Normalt äter jag mer än så. Någon som varit  med om något liknande och allt ändå varit bra?

• Svar på tråden Vecka 6 ingen aptit
  • JohannaSofia

Är i v.15 nu och har inte haft nån aptit alls under hela min grav. är hungrig men sen när jag sätter mej för att äta så vill jag inte alls.. min barnmorska sa att det inte är nått att oroa sej för så länge man äter lite fast med korta intervaller.

• Snusis01

Bra att höra. Är det din första graviditet? Om ej, har det varit lika innan?

• JohannaSofia

min första så jag har inte så mycket att jämföra med :)  men alla tester visade bra värden trots min dåliga aptit! bebis sparkar på bra på UL också :)

• Snusis01

Härligt, grattis! Jag mådde ju så illa förra gången att jag i jämförelse känner mig helt ogravid just nu. Man ska säkert akta vad man önskar sig i ett så här tidigt skede. Innan jag vet ordet av så ligger jag väl och mår apa!

• Emmolie89

Åh de där låter helt bekant.. Jag är gravid 6+0 och har inte alls någon vidare aptit. Mår inte så illa som jag har gjort i dom tidigare graviditeterna. Blev nästan lite orolig ett tag. Men jag försöker verkligen att tänka posetivt. Lycka till så får vi hoppas att detta är normalt! Kram !

• Snusis01

Illamåendet kom med besked några dagar senare och är nu så illa att jag knaprar postafen 24/7!! Aptiten är borta pga det, annars tror jag att jag säkert skulle ha fått den tillbaka nu.

Svar på tråden Vecka 6 ingen aptit