• nmamma

Tips för fotvård hemma

Höggravid nu, & fotvård har inte prioriterats sista månaderna p.g.a. "för korta armar" :) Men nu MÅSTE jag ta tag i det, vägrar att kasta upp mina fötter i nyllet på barnmorskan på förlossningen.. (ja, jag veeet att de har sett saker som är tusen ggr värre & att de inte bryr sej o.s.v. o.s.v.) Ge mej alla tips ni har för att ta itu med tjocka, hårda hälar på bästa, smidigaste sätt. Bästa fotfil? Krämer? Mirakelkurer?

• Svar på tråden Tips för fotvård hemma
  • nmamma

Tack för tips! Gå & få hjälp är nästan pinsamt bara det... Så därför skulle jag hellre göra det själv. Babyfoot har jag med testat förut, men nu är det lite för tätt inpå förlossningen (& sen fick man ju visst inte använda det som gravid??) så då kommer jag få ha alldeles fnasiga fötter när det är dags istället :/

• nmamma
    Lindha B skrev 2012-03-29 13:26:24 följande:
    Scholl har utan tvekan de bästa produkterna! Vad gäller fotfil så spelar det nog ingen större roll, i alla fall inte för mig. Be din sambo/kille/tjej eller någon annan om hjälp som du vägar visa fötterna för, så kan du få Lena och fina fötter inför våren/sommaren :) En peeling, fotfil, badsalt och en avslutande kräm. Jag brukar sova med krämen på, blir det för kladdigt så ha strumpor ovanpå. Du vaknar med babylena fötter :)

Låter som ett bra upplägg, får handla lite & tvinga ner maken vid hälarna ikväll ;)
Svar på tråden Tips för fotvård hemma