Inlägg från: Mariohn |Visa alla inlägg
  • Mariohn

Tugga & spotta över till barnmun

Jag förstår inte varför du blir så upprörd. Det gränsar ju till sjukt om man faktiskt sitter och tuggar all mat till barnet och sedan SPOTTAR in maten i barnets mun. Men jag har absolut gjort mig skyldig till att bita av saker till min son när han var mindre och ville smaka på något som jag åt. Jag anser inte att jag är äcklig alls. 

• Mariohn
    Lowlow skrev 2012-03-29 11:05:55 följande:
    förstår du inte varför jag blir upprörd och anser själv att det är sjukt ?^^,

Ja men det är en sak, visst har man gjort det & det har jag med dvs bite av en bananbit eller en bit macka.
    men ja skulle aldrig tugga maten för att sen spotta över det i min sons mun :S 

Oj...jag ber om ursäkt. Jag läste inte ordentligt. Jag menade som du. Jag trodde att du var äcklad och upprörd över att barnet åt mat som varit i kontakt med en förälders mun. Jag menade att jag kunde bita av en liten bit äpple och ge till sonen om jag hade ett helt äpple och han ville smaka. Inte att jag sitter och idisslar maten åt honom :-/
  • Mariohn
    Twin Dad skrev 2012-03-29 11:20:42 följande:
    Självklart, jag håller med dig.
    I detta fallet verkar det som att barnet dessutom är lite äldre och borde ha tänder att tugga med själv. Men en säg 5-6 månaders kanske är mer okej även om jag skulle föredra de andra alternativen (burkmat eller egen mosad mat).
    Alltså egentligen...om man ska vara väldigt krass...Så är det nog trevligare att hjälpa barnet att tugga lite på maten än att dela sönder den med fingrarna om man är ute i svängen. Det lär finnas betydligt mycket läskigare baselusker under naglarna och på fingrarna än i min mun... 
Svar på tråden Tugga & spotta över till barnmun