• Anonym (Undra­r)
    Äldre 29 Mar 15:46
    29856 visningar
    12 svar
    12
    29856

    Kan man teckna abonnemang trots betalningsanmärkning?

    Det är som så att min mor har betalningsanmärkningar och hon har frågat mig om jag kan tänka mig att stå på hennes abonnemang. Hon vill ha både bredband och nytt mobilabonnemang. Finns det ingen operatör som går med på att teckna avtal med en person som har betalningsanmärkningar idag? Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Kan man teckna abonnemang trots betalningsanmärkning?
  • Äldre 29 Mar 15:50
    #1

    Tror inte det, men vill du göra henne en björntjänst? Hon har krabbat med betalningarna vilket lett till en anmärkning. Hon är en vuxen kvinna och för lösa detta själv.

  • Äldre 29 Mar 15:54
    #2

    Finns ju kontantkort på telefoni och bredband så det får hon ju ta...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Undra­r) Trådstartaren
    Äldre 29 Mar 16:01
    #3

    Mobilt bredband har världens sämsta uppkoppling där vi bor, jag har själv haft det ett kort tag men la ner det direkt.

    Anledningen till hennes betalningsanmärkningar är inte bara på henne själv, och hon har haft en bekant som stod för hennes bredband o tv fram tills för nån vecka sedan då personen inte ville stå för det längre, nån anledning kunde personen dock inte berätta. Min mor har skött alla de betalningarna så det handlade ju inte om det. Hon sköter alla sina räkningar etc nu, det har jag själv sett så jag oroar mig inte för att stå på ett abonnemang åt henne, undrade främst om det fanns nåt bolag som går med på att teckna avtal med en person som har betalningsanmärkningar med tanke på att finns ställen för personer som har en "prick" att kunna ta lån, bluestep etc.

  • Anonym
    Äldre 29 Mar 18:33
    #4

    universal telecom

    www.universaltelecom.se

    där har jag fått teckna mobilabonnemang. Jag fick lägga en avgift på 750 kr som jag fick tillbaka efter 3 månader.
    Är supernöjd med dem.

  • Äldre 29 Mar 22:28
    #5

    Jag fick teckna avtal hos Telia utan problem. Både hemtelefon, bredband, och mobiltelefon. 

    men jag hade inga skulder till dem. Men en betalningsanmärkning.

     


  • Äldre 16 Oct 12:14
    #6
    +1

    Hej jag kan ordna telefonabonemang trots skulder kontakta mig!

  • Äldre 16 Oct 12:15
    #7

    Hej jag kan ordna telefonabonemang kontakta mig så går det attlösa trots skulder

  • ATS
    Äldre 19 Oct 22:46
    #8

    Hej,
    Det har dykt upp en ny sida där man kan fylla i namn + efternamn + mobil/telefonnummer och bli uppringd och kunna teckna ett abonnemang.
    Sidan är speciellt riktad till personer med skulder.

    Det är precis vad alla söker som har skulder och nekas överallt.

    www.abonnemangtrotsskulder.webs.com

    Lycka till!

  • Äldre 20 Oct 09:04
    #9
    ATS skrev 2014-10-19 22:46:55 följande:

    Hej,
    Det har dykt upp en ny sida där man kan fylla i namn + efternamn + mobil/telefonnummer och bli uppringd och kunna teckna ett abonnemang.
    Sidan är speciellt riktad till personer med skulder.

    Det är precis vad alla söker som har skulder och nekas överallt.

    www.abonnemangtrotsskulder.webs.com

    Lycka till!


    Såna här saker bör man akta sig för. Det är möjligt att det är seriöst, men man bör kolla upp det noga innan man fyller i något.

    Facebooksidan skapades igår. 

    Min gissning är att den nyregistrerade användaren ATS står bakom sidan och bara gör reklam för sin egen tjänst.

    Det absolut viktigaste finns inte med på sidan och det är vem det är som står bakom tjänsten. En seriös aktör skyltar ALLTID med sitt namn och kontaktuppgifter. De skapar inte heller en webbsida via en gratistjänst.
  • Anonym (Mamma & Pappa till Nils)
    Äldre 28 Oct 19:36
    #10

    Skäms på dig! Har tecknat abonnemang, är super nöjd! =)

  • Äldre 28 Oct 21:36
    #11

    Akta dig för att surfa på internet och akta dig för vad du skriver , jag har även fått ett abonemang trots skulder då detta går genom en säljare för operatör som gör det möjligt är det klart det är anonymt :) bra är det i alla fall jag har testat flertal sidor och olika typer av tjänster och alltid blivit nekad men inte här, klart det finns folk so inte tror och som är osäkra men inte gör det mig nått jag har ett eget mobil abonemang och är lycklig då jag ej trodde det var möjligt :)

  • Äldre 9 May 13:04
    #12

    Tropical hur kommer man i kontakt med dig :)

Svar på tråden Kan man teckna abonnemang trots betalningsanmärkning?