Forum för oss med kolik-bebisar
Hej alla småbarnsföräldrar med kolikbebisar
Har haft en riktig "skit-dag" med mkt kolikskrik och kände plötsligt att jag ville ha lite sympatier och stöttning från andra i samma situation. Har sökt runt lite här på FL men verkar inte finnas ngn aktiv tråd, provar därför att starta upp en ny.
Min tanke var att skapa ett rum där föräldrar med kolikbebisar ffa kan stötta varandra under jobbiga perioder, dela erfarenheter och kanske ge varandra några tips.
Presentation av mig själv:
Jag är en för det mesta överlycklig mamma till en liten kille på 11 veckor. Det är vårt förstttöa barn, som blev till genom ivf. Vi har med andra ord försökt i massa år, så man kan verkligen säga att han är efterlängtad :)
Vår son föddes 4veckor tidigt, fullt frisk förutom gulsot vilket gjorde att vi var inlagda på neonatal 2veckor för ljusbehandlingar. Relativt snart efter hemkomsten började lillen att uppvisa symptom på magont. I början trodde vi att det var min mjölk som inte räckte till, men efter att min mamma varit på belålsök, med erfarenhet av tre egna barn samt två barnbarn (min systers) med kolik kunde vi konstatera att även vår bebis har kolik.
Jag upplever att det går lite upp och ned. Som värst var det när han var 6-8veckor, då skrek han från 22 till 04, med mkt korta uppehåll. Ibland även under dagen. Vi gick ständigt med öronproppat bärandes på honom i selen. Nu inträffar koliken mestadels på kvällen, men det är lite olika. Idag har det varit skrik periodvis heeeela dagen.
Välkomna att gå med i gemenskapen här!! // suss
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-29 17:46
Ps. Ser att det infunnit sig lite stavfel här och var. Lite svårt att fokusera ibland när lillen skriker.