Inlägg från: Snäckan1979 |Visa alla inlägg
  • Snäckan1979

Vad krävs för att få ett beviljat snitt?

Hoppas verkligen på ett planerat snitt... Hade en Mardröms förlossning förra gången. Är nu i v 22+3 ska bli skickad på förlossningssamtal av min BM och fasar verkligen för om det skulle vara samma BM som håller i samtalet som var med under förra förlossningen.

• Snäckan1979
    acure skrev 2013-02-04 13:55:49 följande:
    Jag blev nekad snitt trots att jag var påläst, visade känslor och var bestämd efter en hemsk första förlossning. Nu hade jag otur och träffade en hemsk läkare som var både otrevlig och empatilös, kanske hade det gått bättre om jag fått träffa någon annan. Är i vecka 35 nu och vissa dagar känns det ok inför att föda vaginalt men andra dagar får jag bara panik och blir så arg på hur de kan ha mage att neka någon som är så rädd.

Hoppas det går bättre för dig! Håller tummarna!
    Så trist, jag hoppas verkligen att jag kommer få planerat
    Var var det du blev nekad?
  • Snäckan1979
    acure skrev 2013-02-05 09:25:46 följande:
    I Västerås ska jag föda är det tänkt. Här går det inte att prova hos en annan läkare eftersom beslutet tas av alla läkare på en konferens. Men det som stör mig är ju att den läkare som jag fått träffa är den som ska föra min talan på denna konferens. Och om då den läkaren tycker att jag ska föda vaginalt så kommer denne såklart inte ta upp mitt fall till min fördel. Så jäkla dum metod det där. :(

Vart ska du föda?

Ja det kan man verkligen säga det är en dum metod. Visst har du tur när den läkaren som ska föra din talan berättar om situationen och de anda som sitter på konferensen tycker att du ska få ett beviljat snitt så kan man ju hoppas det röstas för planerat snitt, du har ju inte så många veckor kvar heller.

Jag ska föda i Ystad där jag födde min dotter för 3 år sedan. Då födde jag henne med Akut kejsarsnitt. Pga långdraget förlopp. Hon låg fixerad men kom inte igenom bäcknet. Är jätte rädd att det ska hända samma sak igen. Dottern var stark som stod ut under alla dessa timmarna detta pågick. Men det är ju inte säkert att denna lilla krabaten gör det och riskera något vill jag inte. Min mamma har haft samma problem när hon skulle föda mig och min syster. Och jag tror nämligen jag hamnar i samma sits igen om jag skulle prova föda vaginalt. Det är något jag inte vill...   
  • Snäckan1979

Nästa är beräknad 29 maj.

Ska till min BM på torsdag och då ska hon skicka en remiss så jag får komma på samtal i Ystad. Nä dom har inte gjort någon mätning, har inte varit tal om det bara.

• Snäckan1979

Min mamma gjorde flera mätningar och påstod att hon kunde föda vaginalt men det gick inte. Jag kom ut med planerat snitt för jag låg i sätes men min syster i urakut snitt. Hjärtljuden sviktade. Nä så den oron har jag och tänker verkligen kämpa för planerat

• Snäckan1979

Dom ringde idag från Ystad och har fått tid till läkaren den 25 april om eventuellt snitt. Då säger hon till mig i telefonen att jag inte ska bli besviken om läkaren beslutar att jag inte får beviljat snitt.... Men skulle ha med mig min gamla journal också så dom får kolla igenom den.

• Snäckan1979

Ja jag ska ladda upp inför det samtalet.. Tänker verkligen stå på mig. Ska ju ha med mig min journal från förra förlossningen.

• Snäckan1979

Fick berätta lite över telefon om min förra förlossning och då nämnde jag om att dottern inte kom ner i bäckenet. Så fråga hon hur lång jag är, så sa jag 1,68 så säger hon då ska du inte vara för trång. Hur kan hon veta, syns det på utsidan liksom. Lät som hon bara läst det min BM skrev till dom så min journal har dom inte kollat igenom. Läkar tiden har jag fått 2 veckor efter mitt sista ultraljud. Dom ville nog veta hur bebisen utvecklas och hur stor den blir. Dottern var rätt stor 55 cm lång och vägde 4285g så risken är ju att denna också blir stor.

• Snäckan1979

Vet inte hur dom tänker... Kommer iallafall strida för min sak. Tror ju inte denna bebisen blir mindre direkt.
    Man kan ju undra i så fall om dom står för konsekvenserna om nåt skulle hända.

• Snäckan1979

Tack, nä jag kommer absolut inte ge mig. Det är väl det dom vill man ska göra. Där är ju säkert dom kvinnor dom kan manipulera till att inte ta ett planerat kejsarsnitt. Jag fick ju akut med första av anledningen att fet inte gick vaginalt. Nä så ge mig gör jag inte

• Snäckan1979

Pratade med min BM om detta nu när jag var där i torsdags. Hon sa till mig att inte oroa mig för detta, men det är svårt att inte tänka på det. Men som hon sa att jag har ju gjort detta innan och det finns ju en anledning bakom och hon förstår att jag är rädd. Sen sa hon även att hon hade aldrig varit med om att någon blivit nekad ett planerat kejsarsnitt.

• Snäckan1979

Stort grattis till din flicka skönt att höra att allt gick bra :) Jag vill ha planerat kejsarsnitt och känner att jag står fast vid det

• Snäckan1979

Jag ska inte dit förrän den 25 april så det är ca 1 månad kvar. Tiden går så sakta. Ja absolut min man ska följa med, vill att han ska ha chansen att berätta sin version av förra gången. Har skrivit ihop redan en del jag vill ha sagt och det kommer säkert komma upp mer under tiden.

Svar på tråden Vad krävs för att få ett beviljat snitt?