acure skrev 2013-02-05 09:25:46 följande:
I Västerås ska jag föda är det tänkt. Här går det inte att prova hos en annan läkare eftersom beslutet tas av alla läkare på en konferens. Men det som stör mig är ju att den läkare som jag fått träffa är den som ska föra min talan på denna konferens. Och om då den läkaren tycker att jag ska föda vaginalt så kommer denne såklart inte ta upp mitt fall till min fördel. Så jäkla dum metod det där. :(
Vart ska du föda?
Ja det kan man verkligen säga det är en dum metod. Visst har du tur när den läkaren som ska föra din talan berättar om situationen och de anda som sitter på konferensen tycker att du ska få ett beviljat snitt så kan man ju hoppas det röstas för planerat snitt, du har ju inte så många veckor kvar heller.
Jag ska föda i Ystad där jag födde min dotter för 3 år sedan. Då födde jag henne med Akut kejsarsnitt. Pga långdraget förlopp. Hon låg fixerad men kom inte igenom bäcknet. Är jätte rädd att det ska hända samma sak igen. Dottern var stark som stod ut under alla dessa timmarna detta pågick. Men det är ju inte säkert att denna lilla krabaten gör det och riskera något vill jag inte. Min mamma har haft samma problem när hon skulle föda mig och min syster. Och jag tror nämligen jag hamnar i samma sits igen om jag skulle prova föda vaginalt. Det är något jag inte vill...